• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74391
+
-

امداد خودروی قلابی در کمین راننده‌های مسن

امداد خودروی قلابی در کمین راننده‌های مسن


مردی که در پوشش امدادخودرو اقدام به سرقت از افراد سالخورده کرده بود، دستگیر شد. به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد احمدی، رئیس‌ کلانتری عباس‌آباد تهران گفت: از حدود 3 ‌ماه پیش گزارش‌های متعددی به کلانتری ارجاع شده بود که نشان می‌داد فردی که خود را کارمند امدادخودرو معرفی کرده بود، اقدام به سرقت و زورگیری از شهروندان می‌کرد. وی با بیان اینکه مأموران کلانتری رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند، گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم با لباس امدادخودرو و موتورسیکلتی که تجهیزات امدادخودرو داشته، اقدام به سرقت از شهروندان کرده است که در همین راستا مأموران با استفاده از شیوه‌های پلیسی و بررسی تصاویر دوربین‌های سطح شهر موفق به شناسایی چهره این فرد شدند.
احمدی درباره شیوه این فرد اظهار کرد: مالباختگان در اظهاراتی مشابه به مأموران پلیس اعلام کردند که هنگام رانندگی با خودروهایشان بودند که ناگهان فردی با موتور و لباس امدادخودرو به آنها مراجعه و اعلام کرده‌ که خودروی آنها دارای نقص فنی است و باید در محل تعمیر شود. طعمه‌های این افراد که عمدتا رانندگان مسن و دارای بیش از 70سال بودند با اعتماد به لباس و تجهیزات این فرد در حاشیه خیابان توقف کرده و خودرو را برای تعمیر در اختیار متهم قرار می‌دادند.
رئیس‌کلانتری عباس‌آباد ادامه داد: متهم بعد از دستکاری قطعات خودرو به مالباختگان اعلام می‌کرده که خودرو را تعمیر کرده و باید مبلغ 29هزار و 500تومان به‌حساب شرکت واریز کنند، اما با توجه به اینکه دریافت پول نقد برایش مقدور نیست، باید از طریق عابربانک این اقدام انجام شده و پول مستقیما به‌حساب شرکت واریز شود.




او سپس مالباختگان را به پای عابر بانک کشانده و در آنجا با توجه به کهولت سن و ناآشنایی این افراد با عابربانک اقدام به چک کردن موجودی حساب‌ آنها کرده و اگر داخل حساب بیش از 3میلیون تومان موجودی داشت، رمز عابر بانک را به‌دست آورده و سپس با تهدید گاز اشک‌آور اقدام به سرقت کارت کرده و متواری می‌شد. اما اگر مبلغ داخل کارت کمتر از 3 میلیون بود این فرد موجودی داخل آن را به‌حساب خود واریز کرده و پس از تحویل کارت به مالباخته از محل متواری می‌شد؛ به‌عنوان مثال از یک حساب 2 میلیون و 950هزار تومان به جای 29هزار و 500تومان برداشت می‌کرد تا طعمه‌هایش متوجه ماجرا نشوند. به گفته احمدی، این فرد هنگام قرار گرفتن در کنار دستگاه عابربانک طوری حرکت کرده که امکان ثبت تصاویرش از سوی دوربین وجود نداشت و همین موضوع شک مأموران را بر حرفه‌ای بودن سارق تشدید کرد. در این شرایط چهره متهم با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی مجرمین سابقه‌دار مورد بررسی قرار گرفت و معلوم شد که وی سابقه‌دار است و در نهایت وی اواخر هفته گذشته در خانه‌ای که در محدوده شهران داشت، شناسایی و در عملیاتی دستگیر شد.




رئیس‌کلانتری عباس‌آباد با بیان اینکه متهم 32ساله و دارای 2 مورد سابقه کیفری به‌دلیل سرقت و مواد‌ مخدر است، گفت: این فرد در همان بازجویی‌های اولیه اقرار کرد که برای تامین مخارج خانواده و هزینه اعتیادش دست به این کار می‌زده است. او مدعی شد که در خیابان با موتورسیکلت گشت می‌زده و اگر خودرویی را می‌دیده که راننده‌اش مسن است کنارش می‌رفته و اعلام می‌کرده که مثلا رادیاتورش سوراخ است و بعد از توقف خودرو، به محض اینکه کاپوت را بالا می‌زده با یک بطری، آب روی رادیاتور می‌ریخته و به راننده نشان می‌داده که رادیاتور آب می‌دهد و بعد از فریب او نقشه‌اش را عملی می‌کرده است.
همچنین در تحقیقات انجام شده معلوم شد که متهم هیچ ارتباطی با شرکت‌های خودروسازی نداشته و تنها از آرم و لباس آنها سوءاستفاده کرده و با جعل این موارد دست به اقدام مجرمانه زده است. تا‌کنون 10شاکی در محدوده کلانتری عباس‌آباد و 17شاکی در دیگر کلانتری‌ها و پلیس آگاهی شناسایی شده‌اند و تحقیقات برای شناسایی شاکیان دیگر ادامه دارد. به گفته رئیس‌کلانتری 104عباس‌آباد، تاکنون بیش از 110میلیون تومان از سوی این فرد از شهروندان سرقت شده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شناسایی و شکایت از او به کلانتری 104مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید