• یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 4 ذی القعده 1445
  • 2024 May 12
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74389
+
-

سردسته این باند مخوف، یک زن جوان بود

فروش نوزاد با شناسنامه؛ 100میلیون تومان

داخلی
فروش نوزاد با شناسنامه؛ 100میلیون تومان


الهه فراهانی ـ روزنامه نگار

«فروش نوزاد به زوج‌هایی که نمی‌توانند بچه‌دار شوند؛ هر نوزاد 100میلیون تومان با شناسنامه.» این تبلیغی بود که از سوی اعضای باند خرید و فروش نوزدان در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شد؛ تبلیغی وسوسه‌کننده برای زوج‌هایی که در حسرت بچه بودند و همه تلاش‌ها و دوا و درمان‌هایشان برای پدر و مادر شدن به بن‌بست رسیده بود. اگرچه این باند مخوف موفق به خرید و فروش چند نوزاد شده بودند اما سرانجام پلیس موفق به شناسایی اعضای اصلی این باند شد و با دستگیری آنها هنگام معامله آخرین نوزاد، نقشه‌هایشان نافرجام ماند.
به‌گزارش همشهری، چندی قبل مأموران پلیس پایتخت هنگام بررسی و رصد شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام چشمشان به یک آگهی عجیب افتاد. متن آگهی در خصوص فروش نوزاد بود؛ آن‌هم با شناسنامه.
از همان زمان تحقیقات مأموران برای کشف راز این آگهی شروع شد. تجسس و ردیابی‌ها ادامه داشت تا اینکه مشخص شد یک گروه حرفه‌ای با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام اقدام به خرید و فروش نوزاد می‌کنند. در این شرایط مأموران وارد عمل شدند و برای شناسایی اعضای این باند به ردیابی‌های اینترنتی و تخصصی دست زدند تا اینکه موفق شدند تعدادی از اعضای این گروه را شناسایی کنند. یافته‌های تیم تحقیق نشان می‌داد که آنها به‌تازگی با زوجی معامله کرده و قصد دارند نوزاد دختری که تازه متولد شده را به آنها بفروشند.

دستگیری هنگام معامله
زوج جوان که سال‌ها بود در حسرت بچه بودند، پول را به حساب اعضای باند فروش نوزاد واریز کردند و با آنها در یکی از خیابان‌های پایتخت قرار گذاشتند تا بچه را با شناسنامه تحویل بگیرند. آنها بی‌خبر از همه‌جا در محل حاضر شدند اما درست زمانی که 2زن و یک‌مرد برای تحویل نوزاد رسیدند، مأموران که به‌صورت نامحسوس محل را زیر نظر داشتند وارد عمل شدند و متهمان را دستگیر کردند. در این میان نوزاد دختری که هنوز یک هفته هم از تولدش نمی‌گذشت با دستور قاضی جنایی به شیرخوارگاه تحویل داده شد.

اقرار
زن و مردی که به اتهام فروش نوزاد دستگیر شده بودند، پدر و مادر اصلی نوزاد بودند که ظاهرا از یک‌سال پیش به صورت موقت با یکدیگر ازدواج کرده بودند. زن دیگر هم مغز متفکر باند خرید و فروش نوزاد بود که از مدت‌ها قبل وارد این کار شده بود.
این زن در بازجویی‌ها چاره‌ای جز اقرار به جرم خود ندید و انگیزه‌اش را رسیدن به پول اعلام کرد.
وی در بازجویی‌های اولیه گفت: یکی از دوستانم در یک مرکز درمان ناباروری کار می‌کند. هرازگاهی به دیدن او می‌رفتم و در آن مرکز پای درددل زنانی می‌نشستم که سال‌ها بود ازدواج کرده بودند و نمی‌توانستند بچه‌دار شوند؛ درحالی که حسرت داشتند روزی نوزادی را در آغوش بگیرند و برایش مادری کنند. یا مردانی که همه رویایشان این بود که پدر شوند و برای درمان هزینه‌های زیادی پرداخت کرده بودند؛ با این وجود نتیجه‌ای نگرفته بودند. برایم عجیب و غم‌انگیز بود که آنها بزرگ‌ترین آرزویشان داشتن فرزند است و حاضرند برای بچه‌دار‌شدن میلیون‌ها تومان خرج کنند. تا اینکه به صورت اتفاقی از دوست دیگرم شنیدم که یکی از آشنایانش باردار شده و قصد دارد بچه‌اش را سقط کند. آن روز جرقه‌ای در ذهنم روشن شد و فکری به سرم زد تا هم زوج‌های نابارور به آرزوی بزرگشان برسند، هم بچه‌ای از بین نرود و سقط نشود و هم جیب من پر از پول شود.  متهم که تحصیلاتش لیسانس است و در آرایشگاه کار می‌کند ادامه داد: به زنی که قصد داشت بچه‌اش را سقط کند پیشنهاد پول دادم. به او گفتم در ازای گرفتن 30میلیون تومان بچه‌اش را نگه دارد و اجازه ندهد سقط شود. وقتی به دنیا آمد تحویل من بدهد و پس از آن تصور کند که او را سقط کرده است. انگار نه انگار بچه‌ای وجود داشته است. او هم قبول کرد که پولش را بگیرد و بچه را تحویل من بدهد.
این زن ادامه داد: از سوی دیگر زوجی را که بچه‌دار نمی‌شدند در همان مرکزی ناباروری که دوستم در آنجا کار می‌کرد شناسایی کردم. موضوع را با زن و مرد در میان گذاشتم و قرار شد برای تحویل بچه با شناسنامه 100میلیون تومان پول بپردازند اما هنگام معامله دستگیر شدیم.  متهم اقرار کرد که قصد داشتند با مدارک جعلی به نام پدر و مادر جدید برای نوزاد متولد شده شناسنامه بگیرند که ناکام ماندند. از سوی دیگر مادر و پدر اصلی نوزاد که دستگیر شده بودند نیز گفتند که به‌شدت مشکلات مالی داشتند و چون ازدواجشان موقت بود قصد بچه‌دار شدن نداشتند. آنها مدعی شدند که قصد داشتند جنین را از بین ببرند تا اینکه سر و کله مغز متفکر گروه پیدا شده و با پیشنهاد وسوسه‌انگیزش نظر آنها را تغییر داده است.








باند مخوف
متهمان دستگیر شده و در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند و کارآگاهان که حدس می‌زدند آنها نوزادان زیادی را با این شگرد معامله کرده باشند به تحقیق از سردسته باند ادامه دادند. این زن در نهایت اقرار کرد که 2نفر از دوستانش به نام نسترن و دریا نیز در این باند فعالیت دارند. علاوه بر این‌دو، پسری جوان به نام سامان هم با آنها همکاری داشت. با این سرنخ دیگر اعضای باند نیز دستگیر شدند و اعتراف کردند که با تبلیغات در دنیای مجازی و شناسایی زوج‌های نابارور در مراکز ناباروری، نقشه‌هایشان را پیش می‌بردند. اعضای این گروه در تازه‌ترین بازجویی‌ها به فروش 3نوزاد (2نوزاد پسر و یک‌دختر) اقرار کردند. یکی از نوزادها که تحویل شیرخوارگاه شد و مأموران  نوزاد دیگری که یک‌سال پیش به خانواده‌ای فروخته شده بود را شناسایی کردند. نوزاد سوم اما هنوز پیدا نشده که تحقیقات در این‌باره ادامه دارد. اعضای باند اقرار کردند که نوزادان را با شناسنامه به متقاضیان تحویل می‌دادند و از هرکدام 100میلیون تومان پول می‌گرفتند. یکی از زوج‌ها که حدود یک‌سال پیش از این باند نوزاد خریده بودند در تحقیقات گفتند: سال‌ها از ازدواج ما می‌گذشت اما نمی‌توانستیم بچه‌دار شویم. 5سال بود که درمان می‌کردیم اما نتیجه نمی‌گرفتیم تا اینکه با اعضای این گروه آشنا شدیم. به ما گفتند زنی بچه‌دار شده و نوزادش را نمی‌خواهد. چون همسرش صیغه او بوده و وقتی فهمیده وی باردار شده ترکش کرده است. ما شنیدیم که زن قصد داشته نوزادش را از بین ببرد و گفتیم هرچه پول بخواهد می‌دهیم فقط بچه را از بین نبرد. ما حتی قصد داشتیم برای قبول سرپرستی یک کودک به سازمان بهزیستی برویم تا اینکه با این باند آشنا شدیم و 100میلیون تومان پرداخت کردیم و آن نوزاد را خریدیم. پس از آن یک روز زنگ خانه را زدند و وقتی باز کردیم بچه جلوی در بود. حالا یک‌سال است که او را بزرگ کرده‌ایم، برایش پدر و مادر بوده‌ایم و به نام خودمان برایش شناسنامه گرفته‌ایم، چطور می‌توانیم بچه‌ای را که اینطور به او عادت کرده‌ایم، پس بدهیم؟
بر اساس این گزارش هم اکنون 4زن و 2مرد در خصوص این پرونده دستگیر شده‌اند و تحقیقات از آنها برای شناسایی بچه‌های فروخته‌شده و افراد دیگری که با این گروه همکاری داشتند ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید