• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74381
+
-

پدیده به صدر رفت آبادان پدیده شد

اولین بازی استراماچونی در لیگ برتر، هم نتیجه خوبی برای آبی‌ها نداشت و هم خیلی پرحاشیه‌ از آب در آمد. سرمربی ایتالیایی که عصبانیتش در پایان بازی خیلی زود به رسانه‌های آن‌سوی دنیا هم مخابره شد، ترکیب 11نفره تیمش را با همان بازیکنان فصل گذشته آرایش داد و هیچ‌یک از خریدهای تابستانی را در ترکیب اصلی به میدان نفرستاد. استقلال در 65درصد زمان بازی مالک توپ بود، 53درصد نبردها را پیروز شد و 16بار به سمت دروازه حریف شوت زد. در مقابل، ماشین‌سازی 9بار شوت زد اما جالب این بود که از 9شوت میزبان 4ضربه داخل چارچوب زده شد اما از 16شوت استقلال فقط یک شوت به چارچوب دروازه زده شد! وریا غفوری، مرتضی تبریزی و فرشید باقری تنها بازیکنان استقلال بودند که نمره بالاتر از 7گرفتند. اما بهترین بازیکن زمین احمد زنده‌روح، هافبک میانی ماشین‌سازی بود که از متریکا نمره8.06گرفت.
  سالی که نکوست
در گمانه‌زنی‌های پیش از آغاز لیگ، فولاد با جواد نکونام یکی از مدعیان پنهان فصل جدید خوانده می‌شد اما حاصل نخستین بازی این تیم یک شکست خانگی بود؛ آن هم شکست در داربی حیثیتی اهواز و آبادان و مقابل شوت سرکش عقیل کعبی که با پای چپش یکی از نامزدهای عنوان «زیباترین گل فصل» را در همین هفته اول خلق کرد. نکونام یکی از بهترین گل‌سازهای لیگ یعنی قاسمی‌نژاد را از پدیده آورده و او را پشت سر آقای گل لیگ به میدان می‌فرستد. اما با وجود این ترفندها لوسیانو پریرا و بقیه فولادی‌ها راهی به دروازه برزیل آبادان پیدا نکردند.
  قاطع‌ترین برد هفته اول
از میان مدعیان قهرمانی فصل جدید، پدیده محکم‌ترین شروع را داشت و خیلی محکم و قاطع نخستین حریفش را کنار زد. تیم یحیی فصل قبل با شکست آغاز کرد اما با پیروزی‌های پیاپی ادامه داد؛ اما این فصل از همان نخستین روز میخ صدرنشینی را در جدول رده‌بندی محکم کوبید و به همه اعلام حضور کرد. در روزی که استقلال شکست خورده بود، نخستین کلین‌شیت مهدی رحمتی و نخستین گل روح‌الله باقری اتفاقات معناداری برای لیگ بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید