• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74362
+
-

توسعه آبیاری نوین در البرز

خبر
توسعه آبیاری نوین در البرز

طرح توسعه شبکه آبیاری نوین در سطح 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی البرز در دست اقدام قرار دارد.
به گزارش ایرنا، توسعه شبکه‌های آبیاری نوین با هدف استفاده بهینه از آب و بالا بردن میزان تولید و کاهش هدرروی آب طی سال‌های اخیر در کشور مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس سازمان جهاد استان البرز با اشاره به این‌که تاکنون حدود ۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان البرز به روش‌های مختلف آبیاری مجهز شده‌اند، گفت: به‌ازای هر هکتار اجرای عملیات آبیاری نوین مبلغ ۱۳۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.
«سیدمجید موسوی» توسعه روش‌های نوین آبیاری و احیا و بازسازی قنوات را از برنامه‌های این سازمان در سال ۹۸ عنوان کرد و افزود: اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در 4 هزار هکتار از اراضی استان پیش‌بینی شده و در حال اجراست.
با اجرای این عملیات، میزان اراضی تجهیزشده استان بالغ بر حدود ۲۰ هزار هکتار می‌شود.
موسوی اظهار کرد: پروژه استفاده از پساب تصفیه‌شده در تعاونی تولید ماهدشت در سطح ۲ هزار هکتار شامل ایستگاه پمپاژ و خط انتقال و اجرای سیستم نوین آبیاری در شرف اتمام است.
وی اضافه کرد: اجرای عملیات احیا و بازسازی قنوات نیز در سال جاری با تامین منابع مورد نیاز با جدیت دنبال می‌شود و این در حالی است که در این رابطه هیچ محدودیت اعتباری نداریم و برای هر روستایی که قنات آن نیاز به بازسازی و احیا داشته باشد اقدام خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید