• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74263
+
-

احداث محور راین - تهرود به مناقصه گذاشته می‌شود

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان ۱۵ کیلومتر باقی‌مانده از محور راین - تهرود (در مجموع ۳۰ کیلومتر) در اعتبارات سال ۹۸ قرار گرفته و عملیات اجرایی این محور پس از ابلاغ اعتبارات به مناقصه گذاشته می‌شود. 

به گزارش ایرنا «محمدمهدی بلوردی» افزود: این محور به صورت مشترک بین شهرستان کرمان (بخش راین) و بم قرار گرفته و برآورد هزینه‌های این محور اکنون توسط اداره کل راه و شهرسازی این استان انجام شده است. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: قسمت آخر محور راین - گلزار به طول ۲ کیلومتر از مجموع ۴۲ کیلومتر، یک آبنما و آسفالت تعدادی روستای کوچک و بزرگ باقی مانده که قرارداد آسفالت این محور امضا شده و توسط پیمانکار انجام می‌شود. 

وی اضافه کرد: محور سه‌راهی راین به این بخش به صورت بزرگراه در پروژه‌های ملی تعریف نشده، زیرا جزو محورهای فرعی است. 


کمبود قیر، دلیل توقف پروژه‌های راهداری 

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: کرمان سومین استان از نظر جذب قیر در سال گذشته و استان نخست از نظر حجم اجرایی آسفالت بوده و امسال مشکل قیر موجب توقف عملیات اجرایی در محورهای بخش راین شده است. 

 «سیدعلی حاج‌سیدعلیخانی» ادامه داد: بهسازی جاده راین - گسک پس از ابلاغ اعتبارات آغاز می‌شود و این محور به 4 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در 3 مرحله به مناقصه گذاشته شده، اما پیمانکاری مشارکت نکرده است. 

وی اضافه کرد: اعتبارات استانی از ۶۴ میلیارد تومان در سال گذشته، به ۲۴ میلیارد تومان طی سال جاری کاهش یافته که بر اجرای پروژه‌ها این اداره کل تاثیرگذار بوده است. ژ

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :