• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74260
+
-

حال خوب گلخانه‌های سیرجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: سطح زیر کشت گلخانه‌های این شهرستان در حال حاضر ۲۶ هکتار و وضعیت گلخانه‌های شهرستان از لحاظ کیفیت محصول در سطح مناسب است. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان «اکبر محمودآبادی» افزود: مساحت گلخانه‌های این شهرستان در سال جاری نسبت به سال قبل حدود ۲ هکتار افزایش سطح داشته است. 

او افزود: محصولات گلخانه‌های شهرستان شامل سبزی و صیفی، گل و گیاه زینتی، گل‌های شاخه‌بریده و گیاه آلوئه‌ورا هستند. 
محمودآبادی میزان آب مصرفی برای هر هکتار گلخانه را ۱۲ هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: سیستم آبیاری قطره‌ای به علت راندمان بالای آب و توزیع یکنواخت کود و مواد غذایی و کاهش رشد علف‌های هرز در گلخانه‌های شهرستان اجرا شده است. 

محمودآبادی از اقدامات انجام‌شده برای تولید محصولات با نیاز آبی کم را، ترویج و توسعه احداث گلخانه در منطقه، ترویج کاشت گیاهان دارویی و زعفران و زرشک دانست. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان با بیان این که بازار فروش محصولات گلخانه‌ای در شهرستان سیرجان بیشتر بازار داخلی بوده و برای صادرات محصولات گلخانه‌ای به استان‌های دیگر ارسال می‌شود، بیان کرد: میزان اشتغال‌زایی در گلخانه به ازای هر هکتار گلخانه ۱۰ نفر است. 

وی گفت: برای افزایش عمر انبارداری محصولات گلخانه‌ای رعایت نکاتی نظیر استفاده از ارقام مناسب و برداشت محصول در زمان مناسب موثر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید