• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74259
+
-

قلعه‌گنج شعبه بیمه تأمین اجتماعی ندارد

قلعه‌گنج، شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان، اداره تأمین اجتماعی ندارد و 1۱۵۰ نفر تحت پوشش این منطقه برای انجام امور بیمه‌ای خود به شهرستان مجاور (کهنوج) مراجعه می‌کنند. 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قلعه‌گنج در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار کرد: حدود ۹۵ درصد جمعیت قلعه‌گنج به کشاورزی، دامداری و کسب و کار آزاد مشغول هستند. 

«ایوب شهدوستی» افزود: هم‌اکنون 1۱۵۰ نفر در قلعه‌گنج تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و برای انجام امور بیمه‌ای خود به شهرستان مجاور (کهنوج) مراجعه می‌کنند. 

وی اضافه کرد: تعداد کارگران شهرستان قلعه‌گنج بیش از این آمار است و بسیاری از آن‌ها هنوز تحت پوشش هیچ صندوق بیمه‌ای قرار نگرفته‌اند و درواقع بیشتر این آمار در حوزه کارگران ساختمانی است. 

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی قلعه‌گنج به دلایل بیمه نبودن کارگران این شهرستان اشاره کرد و گفت: نبود اداره تامین اجتماعی و همچنین آگاه نبودن مردم از قانون کار باعث شده تعداد جالب توجهی از کارگران از یک بیمه معمولی نیز محروم باشند. 

 وی ادامه داد: مسافتی که یک کارگر باید برای دریافت خدمات تامین اجتماعی از شهرستان قلعه‌گنج تا کهنوج طی کند مزید علت شده تا بسیاری از کارگران ساختمانی تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نباشند. 

 رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قلعه‌گنج گفت: آمار حوادث و تلفات ناشی از کار در قلعه‌گنج افزایش یافته و متاسفانه بسیاری از افرادی که جان خود را در حوادث ناشی از کار از دست می‌دهند، تحت پوشش بیمه نیستند. 

وی ادامه داد: هزینه پرداخت حق بیمه یک کارگر ساختمانی در قلعه‌گنج ماهانه ۱۳۰ هزار تومان است، اما هیچ یک از کارگران مراجعه نمی‌کنند. 

شهدوستی گفت: سال گذشته در حوزه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی تعداد ۷۷ پرونده به بانک‌های عامل ملی و کشاورزی قلعه‌گنج ارجاع و مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید