• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74256
+
-

ساختمان‌های خطرناک شیراز شناسایی می‌شوند

ساختمان‌های خطرناک شیراز شناسایی می‌شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به وقوع آتش‌سوزی ۱۲ مرداد ۹۸ در هتل آسمان شیراز گفت: به دنبال این اتفاق به شهرداری شیراز تکلیف کردیم که تمام ساختمان‌هایی را که با چنین خطری مواجهند شناسایی کند.

به گزارش ایرنا، «محمود رضایی کوچی» افزود: قطعا هنوز در کلان‌شهر شیراز ساختمان‌هایی وجود دارد که امکان بروز چنین خطراتی را دارند و باید قبل از وقوع هر حادثه‌ای پیشگیری‌های لازم انجام شود.

وی اظهار کرد: آتش‌سوزی هتل آسمان شیراز نیز به حدی گسترده بود که اگر به‌سرعت اقدام و کنترل نمی‌شد، قطعا حادثه‌ای مشابه حادثه ساختمان پلاسکو تهران در شیراز روی می‌داد. رضایی کوچی ادامه داد: البته در زمینه ابعاد و گستردگی این آتش‌سوزی به منظور جلوگیری از ایجاد دلهره و نگرانی در شهروندان به‌ویژه ساکنان آن منطقه اطلاع‌رسانی چندانی نشد و تمام توان و انرژی نیروها صرف مهار سریع این آتش شد.

او ادامه داد: بررسی اولیه کارشناسان حاکی از آن بود که ساختمان هتل آسمان شیراز قابلیت مقاوم‌سازی دارد و مالک ساختمان باید یک مشاور انتخاب کند تا مشاور نیز نظر خود را مبنی بر این‌که امکان مقاوم‌سازی بنا وجود دارد یا خیر اعلام کند. هتل آسمان شیراز در خیابانی کم‌عرض به نام خیابان رودکی در حال ساخت بود. 

رضایی کوچی با اشاره به کاهش میزان خسارت‌های ناشی از وقوع آتش‌سوزی در استان در مقایسه با سال‌های اخیر افزود: سال گذشته هر آتش‌سوزی‌ای که در استان روی می‌داد به طور متوسط به 6/4 هکتار از مراتع و جنگل‌ها آسیب وارد می‌کرد، در حالی که این عدد امسال به 7/1 هکتار رسیده که بیانگر این مطلب است که سطح آتش‌سوزی در استان با توجه به واکنش‌های سریعی که نشان داده می‌شود به یک‌سوم کاهش یافته است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید