• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 74125
+
-

جلفا در انتظار رونق بیشتر

آذربایجان شرقی
جلفا در انتظار رونق بیشتر

 تا همین 10 سال قبل جلفا یکی از کم‌جمعیت‌ترین شهرهای آذربایجان شرقی به شمار می‌رفت. در هر شبانه‌روز تردد خودروها و شهروندان در این شهر بسیار کم بود به نحوی که تا قبل از غروب جلفا عملاً تعطیل می‌شد. هرچند ایجاد منطقه آزاد ارس در این شهر از عوامل رشد این شهرستان محسوب می‌شود، اما تمرکز مسئولان و مردم این منطقه به فعالیت‌های صرفاً تجاری موجب ایجاد یک اقتصاد تک‌بخشی در منطقه شده است.
 به گزارش همشهری، فرماندار جلفا با بیان این‌که سند توسعه تجاری و اقتصادی جلفا در سال‌های اخیر در نظر گرفته شده است، بیان می‌کند: علاوه بر ظرفیت‌های اقتصادی که در سایه حضور فعالان اقتصادی و تجاری و سرمایه‌گذاری‌های مختلف خود را نشان می‌دهد، یکی از اصلی‌ترین محورهای توسعه این شهرستان، با توجه به نزدیکی به کشورهای خارجی، توسعه کشت گلخانه‌ای و صادرات گسترده محصولات کشاورزی مرغوب است. این کار با همکاری سرمایه‌گذاران در حال انجام است و حدود 200 هکتار فضای گلخانه‌ای در این شهر فعال است یا در حال ساخته شدن.
صادق احمدی با اشاره به ظرفیت گردشگری، به عنوان یکی از برنامه‌های توسعه‌ای این شهرستان، عنوان می‌کند: در حوزه‌های مختلف گردشگری این شهرستان برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است و علاوه بر شهروندان استان، اتباع کشورهای خارجی هم به این شهر سفر می‌کنند. در این سفرها حتی خریدهای روزانه و داد و ستدهای اقتصادی هم صورت می‌گیرد. گردشگری سلامت هم در حال توسعه است که می‌تواند ثروت بیشتری نصیب این شهرستان کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید