• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 73962
+
-

نظارت سخت بر بازار دو نرخی مرغ در کرمان

به گفته معاون بازرسی سازمان صمت استان کرمان، قیمت تعیین‌شده مرغ توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در کرمان اجرایی نمی‌شود و دونرخی بودن قیمت مرغ از سوی سازمان حمایت یا ستاد تنظیم بازار این استان نظارت بر بازار را دشوار کرده است. 

به گزارش ایرنا «محسن میرزایی» با اشاره به این‌که نظارت، آخرین حلقه توزیع کالا در بازار است، افزود: در توزیع کالا هیچ برنامه‌ای وجود ندارد و توزیع کالا در کشور نظام‌مند نیست. 

وی با بیان این‌که نبود سیستم توزیع مناسب موجب سودجویی دلالان و توزیع ناعادلانه کالا می‌شود، گفت: در 4 ماهه نخست امسال ۲۷ هزار واحد صنفی در کرمان بازرسی و 2۷۰۰ پرونده تخلف واحدهای صنفی در این استان تشکیل شده است. 

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به این‌که ۳۳۶ گشت مشترک بازرسی در استان کرمان انجام شد و افزایش ۳۲ درصدی در تعداد گشت‌های مشترک داشته‌ایم، گفت: 1۴۷۲ نانوایی در این استان بازرسی و ۱۲۶ فقره پرونده تخلف برای تعدادی از نانوایی‌های این استان تشکیل شده است. 

میرزایی با بیان این‌که گرانی در بازار بیشتر از گران‌فروشی است و نگرانی مردم بیشتر بحث گرانی کالاهاست، افزود: سیب‌زمینی و پیاز سال‌های گذشته روی زمین می‌ماند، اما امروز صادرات یا قاچاق می‌شود و به همین دلیل قیمت پیاز در مقطعی به بالای ۱۰ هزار تومان رسید.  وی با اشاره به این‌که قیمت مرغ بر اساس قیمت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده، اما در استان کرمان این مهم رعایت نمی‌شود و ستاد تنظیم بازار قیمت دیگری تعیین کرده است، گفت: این دونرخی بودن قیمت مرغ موجب شده در بخش نظارت، تکلیف خودمان را در برخورد با متخلفان ندانیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید