• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 73958
+
-

پاسکاری حقوق شهروندان در کوچه‌های خاکی «شهرک نور»

معاون امور زیربنایی شهرداری بندرعباس: اگر ساکنان محله مکاتبه‌ای با استانداری برای تامین قیر رایگان داشته باشند، شهرداری برای حل این مشکل پیش‌قدم می‌شود

عمران
پاسکاری حقوق شهروندان در کوچه‌های خاکی «شهرک نور»

 «شهرک نور» تنها شهرک خاکی بندرعباس است که هنوز آسفالت نشده و تردد در آن برای اهالی مشکل است. ساکنان این شهرک امیدوارند با ورود مسئولان ارشد به این موضوع این مشکل قدیمی هرچه سریع‌تر برطرف شود. 

به گزارش فارس، معاون امور زیربنایی شهرداری بندرعباس گفت: علت اصلی آسفالت نشدن شهرک نور بندرعباس کوتاهی اداره راه و شهرسازی در انجام وظایف قانونی خود است.

«عبدالرضا بهادر» با اعلام این مطلب که شهرداری وظایف قانونی خود را به طور کامل انجام داده است افزود: اداره راه و شهرسازی مکلف است آماده‌سازی زمینی را که برای احداث مسکن مهیا می‌کند  را نیز انجام دهد.

وی افزود: این مطلب در آیین‌نامه اجرایی قانون زمین شهری مصوب سال ۱۳۷۱ فصل چهارم ماده ۲۲ درباره آماده‌سازی و عمران و همچنین چگونگی واگذاری زمین به طور صریح آمده است. 
بهادر ادامه داد: این موارد شامل عملیات زیربنایی از قبیل بر و کف، تسطیح و آسفالت معابر، تامین شبکه‌های تاسیساتی آب و برق و جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی و فاضلاب است.

معاون امور زیربنایی شهرداری بندرعباس با اشاره به این‌که شهرک نور هم از این قاعده مستثنا نیست گفت: آسفالت کردن این شهرک طبق قانون زمین ‌شهری بر عهده راه و شهرسازی است و شهرداری هیچ گونه وظیفه قانونی در قبال این امر ندارد. 

بهادر با بیان این‌که علی‌رغم این‌که جدول‌کشی و آسفالت کردن این شهرک وظیفه شهرداری نیست گفت: شهرداری با این‌که وظیفه‌ای در این خصوص نداشت برای کمک و مساعدت به مردم این شهرک، اقدام به جدول‌کشی کوچه‌های این محله کرده است.

ساکنان به استاندار نامه‌نگاری کنند 

معاون امور زیربنایی شهرداری بندرعباس گفت: در قضیه آسفالت نیز شهرداری تمایل به کمک دارد، اما تامین این مقدار قیر در حال حاضر برای شهرداری ممکن نیست.

وی افزود: اگر ساکنان محله مکاتبه‌ای با استانداری در مورد تامین قیر رایگان داشته باشند، شهرداری برای کمک به حل این مشکل پیش‌قدم می‌شود. 

وی ادامه داد: اگر قیر رایگان در اختیار شهرداری قرار گیرد، ظرف ۱۵ روز تمام شهرک نور آسفالت و مشکلات ساکنان این محله در خصوص عدم آسفالت رفع خواهد شد. 

بهادر در پایان با اشاره به این‌که شهرداری تاکنون هزار میلیارد تومان هزینه صرف کوتاهی راه و شهرسازی در انجام وظایفش کرده است گفت: برخی از شهروندان هم به دلیل ناآگاهی از وظایف دیگر دستگاه‌ها از جمله راه و شهرسازی کوتاهی آنها را به پای شهرداری می‌نویسند و از این نهاد مطالبه می‌کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید