• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73632
+
-

پلمب دستگاه رنجر شهربازی صفه اصفهان

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با بیان این‌که احتمالا دلیل توقف دستگاه رنجر شهربازی صفه مربوط به گیربکس آن بوده است، گفت: در حال حاضر تا تعیین تکلیف نهایی، دستگاه رنجر شهربازی صفه از سوی اداره استاندارد پلمب و متوقف است. «غلامحسین شفیعی» در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص حادثه خرابی رنجر شهربازی صفه اصفهان برای بار دوم و معلق ماندن مردم در دستگاه در هفته گذشته، اظهار کرد: دلیل توقف دستگاه رنجر شهربازی صفه به مدت یک ساعت در زمان بازی، احتمالاً مربوط به گیربکس دستگاه بوده است.

وی توضیح داد: به دلیل این‌که بر این دستگاه فشار زیادی وارد می‌شود، امکان خرابی آن در حین حرکت وجود دارد، برای چنین دستگاه‌هایی در شهربازی همیشه باید دو گیربکس یدک وجود داشته باشد. البته در همه جا این حادثه‌ها وجود دارد. مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: علت توقف این دستگاه احتمالاً شکستن یکی از چرخ‌دنده‌های گیربکس آن بوده که موجب قفل شدن دستگاه شده که باید به سرعتً از سوی مسئولان شهربازی جابه‌جا و تعویض و دستگاه به سمت پایین
هدایت می‌شد.

وی با بیان این‌که خوشبختانه این اتفاق در شهربازی صفه باعث حادثه نشد، تاکید کرد: این دستگاه از نظر استاندارد تاییدیه‌های لازم را دارد و خود دستگاه مشکل خاصی از نظر ایمنی و سلامت ندارد. شفیعی در پاسخ به این سوال که دستگاه رنجر شهربازی صفه یک بار دیگر در سال 95 دچار خرابی و توقف در حین حرکت شده بود، گفت: در این دو حادثه خوشبختانه مشکلی از لحاظ ایمنی و سقوط وجود نداشت، بااین‌حال دستگاه از سوی اداره استاندارد مورد بررسی قرار گرفته تا علت تکرار این حادثه شناسایی شود و اگر ایراد از آلیاژ آن باشد، باید تغییرات عمده‌ای بر روی دستگاه انجام شود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر تمام دستگاه‌های شهربازی صفه دارای تاییدیه استاندارد است، تصریح کرد: در حال حاضر تا تعیین تکلیف نهایی، دستگاه رنجر شهربازی صفه از سوی اداره استاندارد پلمب است. مدیرکل استاندارد استان اصفهان با بیان این‌که در حادثه سال 95 دستگاه رنجر شهربازی صفه، دستگاه حدود 20 دقیقه در هوا متوقف بود، گفت: در آن زمان تنها گیربکس تعویض و مشکل حل شد و به نظر می‌رسد در حادثه اخیر نیز چنین اتفاق رخ داده، اما قرار است بررسی لازم از سوی اداره استاندارد صورت گیرد و تا زمانی که مشکل رفع نشود، اجازه فعالیت به دستگاه رنجر داده نخواهد شد.  وی تاکید کرد: در حال حاضر شهربازی صفه از سوی اداره استاندارد مورد تایید است و اعتبارنامه دستگاه‌ها و تجهیزات بازی آن معتبر است.

 شفیعی در خصوص وضعیت دیگر شهربازی‌های اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 20 شهربازی در استان پلمب است، چراکه اعتبار دستگاه‌های آنها تمدید نشده است، همچنین به صورت موردی تعداد زیادی از تجهیزات و دستگاه‌ها در شهربازی‌ها توقیف و پلمب هستند. وی یادآور شد: مطابق قانون تمام شهربازی‌ها تحت نظر اداره استاندارد هستند و زمانی که اعتبار دستگاه‌های آن به اتمام می‌رسد در صورت عدم تمدید، از سوی اداره استاندار پلمب می‌شوند. هفته گذشته رنجر شهربازی صفه اصفهان در حین حرکت دچار خرابی شد و مردم در دستگاه نزدیک یک ساعت در هوا معلق ماندند. تیرماه سال۹۵ نیز مشابه این حادثه برای همین دستگاه در شهربازی صفه اتفاق افتاد که مردم با حضور آتش‌نشانان نجات پیدا کردند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید