• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73630
+
-

استاندار: شهرداران تصمیمات شورا و شهردار قبل را نقض نکنند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: شهرداران بدون دلیل قانع‌کننده نمی‌توانند تصمیمات شهردار و شورای شهر قبلی را نقض کنند.
به گزارش فارس، کمیسیون ماده 5 چهارمحال و بختیاری به‌منظور بررسی تغییر کاربری چند زمین، تأمین پارکینگ برای مجتمع‌های تجاری و خدماتی، رعایت خط آسمان در شهرسازی، صدور پروانه برای احداث بنا در زمین‌های زیر 100 متر و... در شهرهای هفشجان، شهرکرد و ناغان برگزار شد.

«اقبال عباسی» در این کمیسیون با تأکید بر این‌که دلایل تغییر کاربری هر زمین باید موجه باشد، گفت: سعی شود تا جایی که امکان دارد بعد از تصویب طرح تفصیلی شهرها تغییر بر روی اراضی انجام نشود؛ شهرداران بدون دلیل قانع‌کننده نمی‌توانند تصمیمات شهردار و شورای شهر قبلی را نقض کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص رعایت خط آسمان در ساخت بنا برای زیبایی در شهر، خاطرنشان کرد: نظرات کمیته فنی در بحث تراکم ساختمان‌ مانند سایه‌اندازی، فضای باز، تأمین پارکینگ و... باید در این موضوع رعایت شود، اگر در گذشته تخلفی در این خصوص صورت گرفته و اجازه ساخت‌و‌ساز بیش‌تر از حدمجاز به شخصی داده شده؛ نباید اجازه دهیم این مسئله تکرار شود.

وی در ادامه با بیان این‌که کمیسیون ماده 100 تنها می‌تواند در خصوص استحکام بنا و تراکم ساختمان اعمال نظر کند، اظهار کرد: تنها کمیسیون ماده 5 می‌تواند در خصوص تغییر کاربری زمین تصمیم‌گیری کند، سعی شود تصمیمات کمیته فنی در موضوعات مختلف از جمله تغییر کاربری در تصمیمات مورد توجه قرار بگیرد.عباسی ادامه داد: احداث بالکن در معابر زیر 8 متر ممنوع است؛ موارد در این خصوص به صورت موردی در جلسات مرتبط قابل بررسی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید