• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73353
+
-

وعده حذف ۲۶۰ مدرسه کانکسی در آذربایجان‌غربی

در استان
وعده حذف ۲۶۰ مدرسه کانکسی در آذربایجان‌غربی

مدیر کل نوسازی استان: با اجرای طرح صنعتی‌سازی مدارس، کانکس‌های آموزشی حذف خواهند شد

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی از وجود ۲۶۰ مدرسه کانکسی با ۴۷۷ کلاس درس در استان خبر داد. «آیدین رحمانی» در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که این مدارس کانکسی بیشتر در مناطق صعب العبور استان دایر است اظهار کرد: در قالب برنامه 2 ساله تا سال ۹۹ مدارس کانکسی در استان جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان این‌که ۳۰۰ کلاس درس با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده تا مدارس کانکسی جمع‌آوری شود عنوان کرد: در قالب طرح صنعتی‌سازی که استان آذربایجان غربی به عنوان استان پایلوت انتخاب شده تا 2 سال آینده مدارس کانکسی جمع‌آوری می‌شود. رحمانی با بیان این‌که طرح صنعتی‌سازی مدارس برای اولین بار امسال در آذربایجان غربی اجرا می‌شود گفت: بر اساس این طرح قطعات ساختمان مدرسه یا خود مدرسه در کارخانه ساخته شده و بعد در منطقه مورد نظر سازه نصب می‌شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی کیفیت بالای اجرا، مقاومت در برابر حوادث طبیعی و تسریع در زمان آماده‌سازی یک مدرسه را از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: تولید انبوه، سرعت در احداث، طراحی مناسب و کامل یک مدرسه در کمتر از یک ماه از دیگر مزایای صنعتی‌سازی مدارس است.

وی از احداث اولین مدرسه خیرساز سبز در شهرستان مهاباد خبر داد و افزود: کاهش هزینه‌های جاری،کاهش آلودگی و مدیریت مدرسه بر اساس ساماندهی مناسب پسماندهای تولیدی از مهم‌ترین ویژگی‌های مدرسه سبز است که اولین بار در کشور یک خیر در مهاباد این مدرسه را احداث می‌کند.

رحمانی از تدوین سند محرومیت زدایی مدارس در استان هم خبر داد و گفت: تا یک ماه آینده این سند گردآوری و بر اساس آن برنامه‌‌ریزی برای رفع محرومیت زدایی در این بخش اجرا می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید