• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73323
+
-

صدور ۲۰ هزار تن انواع آبزی از بوشهر

صدور ۲۰ هزار تن انواع آبزی از بوشهر

مدیر کل دام‌پزشکی استان بوشهر گفت: ۲۰ هزار تن انواع آبزیان شامل میگو، ماهی، خرچنگ، سفره‌ماهی و لابستر از استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر شد.

 به گزارش تسنیم، «مرتضی بحرانی» با بیان این‌که استان بوشهر از بروز بیماری‌های دام و طیور پاک است اظهار کرد: این استان با داشتن بیشترین سطح پرورش میگو در سواحل تاکنون هیچ بیماری که میگوها را تهدید کند مشاهده نشده است.

وی مبارزه با بیماری‌های واگیردار دام، مشترک بین انسان و دام، نوپدید و بازپدید، و کنترل بهداشتی مواد پروتیئنی گوشتی را از دیگر رسالت‌های دام‌پزشکی دانست و تصریح کرد: کنترل بهداشتی گوشت قرمز و سفید، شیر، مرغ، عسل و انواع آبزیان، امنیت زیستی دام‌ها از ماموریت‌های دام‌پزشکی است. مدیر کل دام‌پزشکی استان بوشهر با اشاره به پرورش میگو در اراضی ساحلی ساحلی استان بوشهر خاطرنشان کرد: تاکنون 4/1 میلیارد قطعه بچه‌میگو در استخرهای پرورشی ذخیره‌سازی و تولید 27 هزار تن میگو پیش‌بینی شده است.

بحرانی با بیان این‌که این دام‌پزشکی دارای 2 آزمایشگاه با برند ملی است تصریح کرد: آزمایشگاه مرکز تشخیص بیماری‌های میگو و آزمایشگاه تشخیص کنترل کیفی مواد غذایی در استان بوشهر قرار دارد که این آزمایشگاه‌ها مورد تاکید اتحادیه اروپا قرار دارد. 

وی با بیان این‌که تمام محموله‌های صادراتی پس از آزمایش و تایید زمینه صادرات آن فراهم می‌شود گفت: سال گذشته از 23 هزار تن میگوی پرورشی استان بوشهر 12‌هزار تن صادر شد، در حالی که 14 هزار میگوی منجمد هم به کشورهای دیگر صادر شده است.

مدیر کل دام‌پزشکی استان بوشهر از صادرات سایر آبزیان از استان خبر داد و خاطرنشان کرد: 20 هزار تن آبزیان سال قبل شامل میگو، ماهی، خرچنگ، سفره‌ماهی و لابستر از استان بوشهر به کشورهای دیگر صادر شده است. بحرانی با اعلام صادرات 1400 تن میگوی منجمد گفت: امسال تاکنون 1400 تن میگوی منجمد و 358 تن میگوی تازه به کشورهای دیگر از جمله قطر صادر شده است. وی با اشاره به صادرات میگوی دریایی افزود: سال قبل 88 تن میگوی دریایی منجمد و 7/2 تن میگوی تازه دریایی صادر شده است.

مدیر کل دام‌پزشکی استان بوشهر با اشاره به فعالیت 30 واحد فراورده آبزیان در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از این تعداد صنایع فراوری آبزیان 14 واحد آن دارای کد اتحادیه اروپا هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید