• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73320
+
-

انعکاس آسیب‌های اجتماعی در تئاتر خیابانی

انعکاس آسیب‌های اجتماعی در تئاتر خیابانی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: تئاتر خیابانی می‌تواند دغدغه‌ها و مشکلات جامعه را جراحی کند و تماشاچی را در موقعیتی قرار دهد که چطور با مشکلات برخورد کند.

 به‌گزارش مهر، «صابر سهرابی» در آیین پایانی نخستین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند کودک شیراز افزود: با نگاهی اندیشمندانه و هنرمندانه به نقش مهم تئاتر در ارتقای سطح فرهنگی جامعه و از آن مهم‌تر این‌که نمایش خیابانی از دل مردم است توجه همه ما برای تاثیر و انتقال پیام و گسترش داشته‌های اصیل ایران اسلامی را ضروری‌تر نمایان می‌سازد و این هنر به دلیل این‌که چهره به چهره و زنده اجرا می‌شود تاثیر فراوانی بر مخاطب می‌گذارد.

 وی ادامه داد: خطر و حساسیتی که باید به آن بسیار عمیق چشم دوخت محتوایی است که در میان مردم برگزار می‌شود و خدا را شاکریم که هنرمندان هنرهای نمایشی این مرز و بوم اسلامی توجه کامل به آن دارند و با درایت و تخصص لازم در این زمینه خلق اثر می‌کنند تا در زمانی که فرهنگ اصیل و ریشه‌دارمان را هدف گرفته‌اند، بتوانیم فرزندان سرزمینمان را با نمایش‌های خیابانی و به طور کلی هنر، به آگاهی کامل از آسیب‌های اجتماعی برسانیم و برای نسل آینده کوله‌باری از تمام خوبی‌ها به ارمغان بریم.

سهرابی با بیان این‌که حمایت مادی و معنوی برای تئاتر خیابانی ضروری است و نباید صرفا برای مناسبت‌ها اجرا شود، زیرا تئاتر خیابانی هنری است که در دل شهر، محلات و مردم نفوذ می‌کند و باید همیشه در دسترس باشد افزود: اجرای تئاتر خیابانی می‌تواند فرهنگ دیدن تئاتر را در جامعه افزایش دهد و مردم را با سالن‌های تئاتر آشتی دهد. 

در واقع، این نوع تئاتر اگر به صورت حرفه‌ای و با نگاهی دقیق‌تر و جدی‌تر پیش برود، به نوعی مبلغ ارزشمندی برای هنر و هنرمندان  است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس گفت: در این تئاتر به جای این‌که مردم به سمت نمایش بروند تئاتر به سراغ مردم می‌رود و به توسعه این هنر، شناسانده شدن و پذیرفته شدن آن نزد مردم کمک می‌کنند و رغبت ایجاد نگاه مشتاقانه‌تر به تئاتر را در مردم ایجاد می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید