• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73282
+
-

تامین آب اراضی گلخانه‌ای استان‌های ساحلی از دریا

مجری طرح گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر تامین آب اراضی گلخانه‌ای گفت: بر اساس مجوز وزارت نیرو، آب اراضی گلخانه‌ای استان‌های ساحلی از طریق نمک‌زدایی آب دریا تامین می‌شود.

 به گزارش تسنیم، «ولی‌الله بنی‌عامری» در نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با اشاره به روند رو به رشد توسعه گلخانه‌ها اظهار کرد: بر اساس برنامه تدوین‌شده، تا سال 1404 مساحت اراضی گلخانه‌ها باید افزون بر 48 هزار هکتار در کشور شود. وی با بیان این‌که امسال طرح گلخانه‌ای در بیش از 5 هزار هکتار اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: سهمیه استان بوشهر در اجرای طرح گلخانه‌ای امسال افزون بر 300 هکتار طراحی شده است. 

مجری طرح گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص تسهیلات تبصره 18، برای اجرای طرح گلخانه‌ای خبر داد و خاطرنشان کرد: این تسهیلات با نرخ سود تک‌رقمی به متقاضیان احداث گلخانه پرداخت می‌شود. 

بنی‌عامری از اجرای طرح آب‌شیرین‌کن در اراضی گلخانه‌ای خبر داد و تصریح کرد: بر اساس مجوز وزارت نیرو آب اراضی گلخانه‌ای استان‌های ساحلی از طریق نمک‌زدایی آب دریا تامین می‌شود. وی با بیان این‌که مهم‌ترین چالش توسعه کشاورزی در استان بوشهر تامین آب است تاکید کرد: با توجه به این‌که منابع آبی استان بوشهر شور و رو به شوری است، بر اساس مصوبه‌ وزارت نیرو با رعایت الزامات زیست‌محیطی طرح آب‌شیرین‌کن در اراضی کشاورزی استان بوشهر اجرا می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید