• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 72990
+
-

۳۸ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مشهد

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: ۳۸ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مشهد ساخته شده است. به گزارش تسنیم، «خلیل‌الله کاظمی» درباره آخرین وضعیت ایستگاه‌های دوچرخه مشهد اظهار کرد: در مورد ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری قراردادی منعقد شده و قرار بود از این بخش درآمد کسب شود. قرار بود بخش خصوصی و شهرداری با یکدیگر همکاری داشته باشند به این شکل که بخش خصوصی دوچرخه‌ها را تأمین و تابلوهای تبلیغاتی خود را بالای ایستگاه‌ها نصب کند. وی ادامه داد: موافقت با اجرای این برنامه در سال‌های گذشته انجام شد و برای تحقق این امر اقدام کردیم، اما پس از مدتی با مشکلات متعددی روبه‌رو شدیم که این موانع اجازه راه‌اندازی ایستگاه دوچرخه‌سواری را نداد.

در هر صورت در این زمینه مجدداً پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد. معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار مشهد افزود: از دلایل راه‌اندازی نشدن ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری می‌توان به مناسب نبودن دوچرخه‌ها، استقبال نکردن مردم، قیمت‌های بالای دوچرخه‌ها، نامطلوب بودن فضای تبلیغاتی آن و نظایر این موارد اشاره کرد که در صدد برطرف‌ کردن این مشکلات هستیم. کاظمی گفت: در ابتدای راه‌اندازی این طرح، شهرداری به برنامه بخش خصوصی اعتراض داشت و بخش خصوصی نیز از تکالیف شهرداری در مورد این ایستگاه‌ها ناراضی بود به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای رسیدن به توافق کامل جلساتی برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده توسط دادگستری، موضوع ایستگاه‌های دوچرخه مشهد در حال حاضر در مراجع قضایی مطرح شده است. اکنون در این مورد جلسات متعدد برگزار شده و شهرداری پیگیر این مساله است. معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار مشهد توضیح داد: نکته دیگر تأمین زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری است. اولویت نخست ما متصل کردن ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری به یکدیگر است، 38 کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مشهد وجود دارد که باید این مسیرها را بهسازی کنیم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید