• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 29 بهمن 1396
کد مطلب : 7295
+
-

گردشگری، مثل محلی‌ها

کافه ‌اَپ
گردشگری، مثل محلی‌ها

معمولا وقت آدم‌ها در سفر محدود است. به همین‌خاطر آنهایی که اطلاعات بیشتری درباره مقصد سفرشان دارند نتیجه بهتری می‌گیرند. قدیم‌ها خیلی‌ها قبل سفر به جایی جدید از آدم‌های وارد یا محلی پرس و جو می‌کردند اما حالا دوره و زمانه اینترنت است. اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما در سفر کمک کند اما تمرکز ما روی اپ‌هایی است که جاذبه‌های نقطه‌ای که سفر می‌کنید را برایتان روشن می‌کنند. قدرت شبکه‌های اجتماعی و کاربران در این اپ‌ها نقش مهمی دارند.

 

 

اپلیکیشن جهانی‌ برای سفر

TripAdvisor در گردشگری یک نام مشهور در جهان است. از طریق این برنامه، کاربران مکان‌های دیدنی را که تا به حال به آنها سفر کرده‌اند، رتبه‌بندی کرده و نکات بد و خوب را در اختیار دیگر کاربران می‌گذارند. گردشگرهای خارجی از این اپ برای همه کارهای سفر از خرید بلیت هواپیما تا گرفتن اتاق هتل استفاده می‌کنند. در کنار این امکانات اما مهم‌ترین ویژگی پیشنهادهای گردشگری براساس محل شماست. این اپ در هر نقطه‌ای که باشید محل‌های دیدنی و رستوران‌هایی را پیشنهاد می‌کند. براساس نظرات کاربران این پیشنهادها امتیازدهی شده است و می‌توان اطلاعات بسیاری خوبی از آن به‌دست آورد. اپلیکیشن‌های ایرانی با کاربرد مشابه و حتی کمی متفاوت وجود دارد. مثلا پونز، در شهرها با دسته‌بندی‌های مختلف، به یافتن محل مورد نظر از پمپ‌بنزین گرفته تا مراکز خرید کمک‌تان می‌کند. اما مهم‌ترین مشکل اپ‌های مشابه داخلی همان کمتر بودن کاربران و نظرات آنهاست. TripAdvisor قدرت اصلی‌اش در تعداد کاربران بسیار بیشتر و مشارکت آنها در بررسی و امتیازدهی نقاط دیدنی مختلف جهان است.

 

 

هیجان‌انگیز حتی در شهر خودتان

فوراسکوئر یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است که بنا به محل قرارگرفتن مخاطب به او سرویس‌های مختلف را معرفی می‌کند. رستوران، کافه، سینما و تئاترهایی که در اطراف فرد باشند، ‌بنا به امتیاز کاربران طبقه‌بندی شده‌اند و در دسترس کاربر قرار می‌گیرند. این اپ هم حسابی در دنیا مشهور است. Foursquare که خود را راهنمای شهر می‌داند می‌تواند براساس محل‌تان پیشنهادهای جالبی از صبحانه، ناهار و شام تا کارهایی برای انجام دادن معرفی کند. حتی در داخل شهری که سال‌هاست در آن زندگی می‌کنید این اپ می‌تواند پیشنهادهای هیجان‌انگیزی برایتان داشته باشد. مشابه این اپلیکیشن هم در ایران مانند دانرو وجود دارد اما مشکل اصلی باز هم کم بودن تعداد کاربر و نظرات آنها به‌حساب می‌آید. نظرات بیشتر کاربران می‌تواند شما را درباره انتخاب یک گزینه مطمئن‌تر کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید