• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72909
+
-

هدیه کردن آرامش به فرزندان

5 توصیه برای چیدمان اتاق کودک

هدیه کردن آرامش به فرزندان


         یکی از جاهای خانه که زن و شوهرهای امروزی برای چیدمان بهتر آن وسواس زیادی دارند اتاق کودک است. برای چیدمان بهتر اتاق کودک روش‌هایی وجود دارد که ممکن است کمتر به آنها توجه داشته باشید.

1- هرچه چیدمان اتاق خواب کودکان دبستانی ساده‌تر باشد بهتر است چون اتاقی پر از وسایل و اسباب‌بازی باعث سردرگمی و عدم‌تمرکز او هنگام مطالعه و درس خواندن می‌شود. پیشنهادهای زیر در چیدمان بهتر اتاق خواب فرزندتان به شما کمک می‌کند.

2- همیشه با همفکری کودک چیدمان وسایل اتاق را تغییر دهید مثلا اگر کودک‌تان اسباب‌بازی‌های زیادی دارد او را قانع کنید و از او بخواهید به انتخاب خودش بخشی از آنها را که کمتر استفاده می‌کند یا کمتر به آنها علاقه دارد، بسته‌بندی کرده و در کمد یا انباری قرار دهید.

3- وسایل یا تصاویر تهییج‌کننده را که باعث حواس‌پرتی کودک می‌شود( مثل پوستر شخصیت‌های کارتونی و خیالی و اسباب‌بازی‌ها) در قسمتی که کودک مطالعه می‌کند و درس می‌خواند قرار ندهید. بهتر است دیوار بالای میز تحریر او را با تصاویر آرامش‌بخش و خاطره‌انگیزی مثل نقاشی‌ها، لوح‌های تقدیر، مدال‌های ورزشی یا عکس‌های او در محیط مدرسه تزیین کنید.

4- اگر می‌خواهید فرزندتان را به مطالعه تشویق کنید حتما در کنار تختخوابش یک چراغ مطالعه قرار دهید چون یکی از بهترین زمان‌ها برای مطالعه قبل از خواب است. با این کار کودک‌تان به‌راحتی می‌تواند قبل از خواب کتاب‌های مورد علاقه‌اش را بخواند.

5- محل مطالعه کودک باید نور کافی با زاویه مناسب داشته باشد. رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد نباید به‌عنوان رنگ غالب در رنگ‌آمیزی اتاق کودک استفاده شود چون سبب تهییج او می‌شود. بهتر است برای رنگ‌آمیزی زمینه دیوارها از رنگ‌های ملایم‌تر مانند آبی، سبز، بنفش و صورتی استفاده کنید چون رنگ‌های ملایم، آرامشی را که کودک برای درس خواندن و خوابیدن نیاز دارد تأمین می‌کند. توصیه می‌شود در یک زمینه ملایم، در قسمت‌های خاصی از اتاق رنگ‌های گرم مانند قرمز و نارنجی را به‌طور محدود به‌کار ببرید چون تحقیقات نشان داده سبب تمرکز کودک هنگام مطالعه می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید