• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 29 بهمن 1396
کد مطلب : 7264
+
-

اقتصادی‌های کابینه سؤال از رئیس جمهور را خنثی می کنند

3چهره اقتصادی دولت به منظور قانع کردن طراحان طرح سوال از رئیس جمهور هفته آینده به مجلس خواهند رفت تا با توضیحاتشان شاید 76 نماینده طراح سوال را برای پس گرفت امضاهایشان قانع کنند. به دنبال   پیگیری های  منتقدان عملکرد حسن روحانی  در بحث موسسات مالی،   طرح  سوال از رئیس جمهور  همچنان بین  هیات رئیسه مجلس و کمیسیون اقتصادی در رفت و آمد است .

محمد رضا پور ابراهیمی ، رئیس کمیسیون اقتصادی دیروز در حاشیه  جلسه علنی بهارستان گفت که بررسی سوال از رئیس‌جمهور احتمالا هفته آینده در دستور کار این کمیسیون قرار می‌گیرد. او به ایسنا گفت: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، سوال از رئیس‌جمهور در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفته و از زمان ارائه درخواست یعنی ظرف یک هفته نماینده ویژه رئیس‌جمهور باید در کمیسیون حضور یابد و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد. پس از آن هم جمع‌بندی سوالات و پاسخ ارائه شده به صحن علنی مجلس ارجاع می‌شود تا به رای نمایندگان گذاشته شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه ۷۶ نماینده طرح سوال از رئیس‌جمهور را امضا کردند، گفت: احتمالا هفته آینده سوال از رئیس‌جمهور در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار خواهد گرفت و البته در مورد زمان آن با دولت هماهنگی لازم انجام خواهد شد. همچنین  سیدناصر موسوی لارگانی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی از معرفی 3 نماینده رئیس‌جمهور برای بررسی سوال از رئیس‌جمهور در این کمیسیون خبر دادو به ایسنا گفت: در پی ارجاع سوال از رئیس‌جمهور به کمیسیون اقتصادی، آقایان نهاوندیان، سیف و کرباسیان به عنوان نماینده رئیس‌جمهور برای بررسی سوال از رئیس‌جمهور به کمیسیون اقتصادی معرفی شدند. او خاطرنشان کرد: هفته قبل حدود ۵۴ نفر مجددا سوال از رئیس‌جمهور با همین شرط که امضایشان را پس نگیرند، امضا کردند. به عنوان مثال من که جزو ۷۶ امضاکننده اول بودم، مجددا با شرط پس نگرفتن، سوال از رئیس‌جمهور را امضا کردم و به نظر می‌رسد احتمالا هنوز سوال نصاب لازم را داشته باشد. احتمالا این موضوع در هفته جاری در دستور کار مجلس قرار گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید