• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72414
+
-

توزیع استارت‌آپی میوه در کردستان

سازمان تعاون روستایی با همکاری یکی از فعالان استارت‌آپی کردستان به دنبال توزیع مستقیم و بی‌واسطه میوه با قیمت مناسب است

گزارش
توزیع استارت‌آپی میوه در کردستان

سازمان تعاون روستایی با همکاری یکی از فعالان استارت‌آپی کردستان به دنبال توزیع مستقیم و بی‌واسطه میوه با قیمت مناسب است. به همین منظور، این نهاد قصد راه‌اندازی اپلیکیشنی را دارد که از طریق آن به صورت آنلاین و تلفنی میوه مورد نیاز مردم را با پیک رایگان برایشان ارسال کند. 

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان تعاون روستایی کردستان با بیان این‌که این سازمان به پشتوانه اعتماد مردمی در جامعه روستایی و شهری به دنبال به‌روزرسانی خدمات خود است، اظهار کرد: توزیع میوه به صورت تلفنی و آنلاین از جمله این اهداف است که این با همکاری یکی از استارت‌آپ‌های فعال در شهر سنندج اجرایی می‌شود.  

«پیمان اسکندری» افزود: مهم‌ترین مزیت‌های این طرح که اکنون در دست طراحی و تدوین و ارائه راهکارهای مناسب است، حذف هزینه‌های حمل ‌و ‌نقل برای خریداران، انتقال رایگان محصولات باغی و صیفی و امکان بازگشت محصول به مبدا در صورت نارضایتی مشتریان و کوتاه کردن دست واسطه‌ها از بازار میوه هستند.

وی با بیان این‌که سازمان تعاون روستایی کردستان هم‌اکنون بیش از ۱۱ درصد از جمعیت استان را شامل ۱۸۳ هزار نفر به عنوان سهامداران شرکت‌های تعاونی زیر پوشش دارد، گفت: برای افزایش سود سهامداران، توسعه فعالیت‌ها و کشاورزی قراردادی در بخش‌های مختلف در دستور کار این سازمان است. رئیس سازمان تعاون روستایی کردستان یادآور شد: علاوه بر به‌روزرسانی خدمات، کارهایی همچون خرید تضمینی و توافقی و توزیع نهاده‌ها و کالاهای اساسی نیز در فصل‌های مختلف سال به صورت مداوم توسط شرکت‌های تعاونی و خود سازمان انجام می‌شود.

اسکندری تاکید کرد: امسال خرید تضمینی گندم در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در دست انجام است. تاکنون در مراکز خرید زیر نظر این سازمان حدود ۳۰۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده است.  وی ادامه داد: همچنین، در راستای حمایت از تولیدکنندگان کردستان، این سازمان درصدد است امسال محصولات گوجه‌فرنگی و انگور سیاه را در شهرستان‌های مختلف از جمله کامیاران، بانه و مریوان به صورت توافقی خریداری کند.

رئیس سازمان تعاون روستایی کردستان همچنین با اشاره به نقش رسانه‌ها در توسعه پایدار جامعه گفت: رسانه‌ها می‌توانند با ارائه اطلاعات شفاف نقش خود را در آگاهی‌بخشی به جامعه ایفا کنند و همکاری دستگاه‌ها نیز لازمه تحقق این مهم است.

این خبر را به اشتراک بگذارید