• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72410
+
-

تشدید برخورد با متعرضان به اراضی ملی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه از تشدید برخورد بدون مماشات با متصرفان اراضی ملی در کرمانشاه خبر داد. به گزارش ایسنا، «محمدحسین صادقی» با بیان این‌که طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در راستای برخورد با متعرضان به اراضی منابع طبیعی و محیط‌زیست در استان صورت گرفته عنوان کرد: هرچند دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه خوب عمل کرده اند، اما انتظار داریم همچنان با افزایش تعداد گشت‌ها و نظارت‌ها راه را برای هرگونه تعرض به اراضی ملی ببندند. 

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی نیز در کنار این دستگاه‌ها خواهد بود تا با متخلفان بدون مماشات و قاطعانه برخورد کند. دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه تأکید کرد: البته با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی‌هایی که از قبل انجام شده، خوشبختانه میزان تصرف و تعرض به اراضی ملی در استان به نسبت سال‌های گذشته کاهش یافته است. 

وی افزود: با این وجود برخورد با متصرفان اراضی منابع طبیعی و محیط ‌زیست همچنان به عنوان یک اولویت برای دستگاه قضایی مطرح است و در این راستا طی روزهای اخیر 4 پرونده اجرای احکام کیفری رفع تصرف و خلع ید اراضی ملی استان اجرا شده است. صادقی افزود: در این پرونده‌ها حدود 6016 متر‌ مربع از اراضی ملی محیط‌ زیست در حوزه بخش بیستون بازپس گیری شد. ‌


برخورد با متخلفان زیست محیطی در«قلاجه» 

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان از برخورد قانونی با کسانی که با تراکتور به جان منطقه حفاظت‌شده قلاجه افتاده‌اند، خبر داد و گفت: قانوناً و رسماً منطقه حفاظت‌شده قلاجه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است و منابع طبیعی هم با ما همکاری و همراهی می‌کند. 

به گزارش ایرنا «آذر ولی‌زاده» افزود: عده‌ای در گذشته عادت داشتند با تراکتور برای برداشت گیاه شیرین‌بیان به جان طبیعت بکر قلاجه بیفتند اما مدتی است محیط‌ زیست منطقه قلاجه با خاطیان برخورد جدی خود را شروع کرده است. وی اظهار کرد: از متخلفان تراکتور و موتورسیکلت ضبط ‌و به دادگاه شهر سرمست ارجاع شده است و طبق رایزنی قبلی با دادستان شهر سرمست پرونده‌های متخلفان زیست‌محیطی خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه از سال ۹۷ تاکنون پرونده متصرفان زمین‌های منطقه قلاجه در حال صدور رأی است و دادستان شهر سرمست در نوبت‌های متوالی در حال صدور رأی برای متخلفانی است که به تصرف زمین و قطع درختان برای اضافه کردن به زمین کشاورزی‌شان هستند. 

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط‌زیست استان کرمانشاه در ادامه گفت: متخلفان، خلع ید شده و مجازات قانونی را دریافت کردند و بقیه پرونده‌ها هر هفته در حال پیگیری است. ولی‌زاده افزود: ما برای اولین بار در سال ۹۷ کار گروهی شامل کارشناسان زبده برای بررسی میزان تصرفات زمین‌های منطقه قلاجه تشکیل دادیم که خوشبختانه اکثر تصرفات مشخص شده و به زودی همه آن‌ها خلع ید خواهند شد.وی تصریح کرد: در مورد منطقه حفاظت‌شده بیستون حوزه «نجیوران» با دستور قضایی و مصوبه شورای تامین محیط زیست استان وارد عمل شده و زمین‌های متصرف‌شده خلع ید شده است. ‌

این خبر را به اشتراک بگذارید