• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72411
+
-

تکذیب قصور پزشکی در مرگ دختر دانش‌آموز

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی سنندجی در توضیحاتی، علت اولیه مرگ دانش‌آموز سنندجی در این بیمارستان را نارسایی کبد اعلام کرد. به گزارش ایسنا، دکتر «افشین احمدی» گفت: علت اصلی مرگ این بیمار در جواب کالبدشکافی پزشکی قانونی و در 2 ماه آینده مشخص می‌شود. 

«پرستو نصیری» دانش‌آموز پایه نهم دبیرستان شهید بهمنی محله عباس‌آباد سنندج، 16مرداد برای مداوا به بیمارستان تامین اجتماعی این شهر مراجعه کرده بود. او ساعت 14:27 دقیقه پذیرش و ساعت17:40 دقیقه به اتاق عمل برده شد. 

به گفته رئیس بیمارستان، به تشخیص پزشک، بیمار برای عمل جراحی «کیسه صفرا» به اتاق عمل برده شد، اما ساعتی بعد از عمل، فوت شد.رئیس بیمارستان تامین اجتماعی گفت: مراجعه‌کننده به دلیل فشار پایین و بی‌حالی بستری و با انجام آزمایش و سونوگرافی مشخص شد که در شکم او مایعی وجود دارد. پزشک برای تشخیص مایع موجود در بدن بیمار، او را به اتاق عمل انتقال داد.

 
احمدی تایید کرد: پارگی و سنگ صفرا در بدن بیمار وجود نداشت، اما طبق آزمایش‌ها، کبد و قلب بیمار وضعیت نامناسبی داشت. وی با بیان این‌که برخی از متخصصان قلب و بیهوشی تشخیص دادند که بیمار به احتمال بالای 90 درصد فوت کند، افزود: بیمار 7 ساعت بعد از خروج از اتاق عمل به دلیل ایست قلبی فوت کرد.

‌به گفته احمدی، کمیته مردمی بیمارستان تامین اجتماعی 19مرداد با حضور شماری از پزشکان تشکیل و در آن دلیل مرگ این نوجوان بررسی و علت مرگ مسمومیت یا نارسایی کبد تشخیص داده شد. مرگ این دانش‌آموز، از سوی رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج رسانه‌ای شد و بازتاب گسترده‌ای یافت. با این حال رئیس بیمارستان تامین اجتماعی سنندج، منکر هرگونه قصور پزشکی و ارائه خدمات به بیمار شد و تاکید کرد: هیچ قصوری در ارائه خدمات بیمارستانی وجود نداشته است. ‌

این خبر را به اشتراک بگذارید