• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72370
+
-

نارضایتی بانوان از وضعیت استخر‌های استان

شرایط نامساعد نظافت و سئانس‌های استخرهاى البرز در تابستان براى بانوان مشکلات بسیارى به وجود آورده است

ورزش
نارضایتی بانوان از وضعیت استخر‌های استان

راضیه شعبانى | البرز- خبرنگار


شنا از جمله ورزش‌هایى است که مورد علاقه بخش زیادی از جامعه است تا جایى که برخلاف برخى رشته‌ها که با علاقه‌مندان محدود و سالن‌هاى معدود روبه‌روست، استخرها در البرز از تعداد بالایى برخوردارند. با این وجود این ورزش که در میان بانوان از محبوبیت ویژه‌اى برخوردار است، با محدودیت‌هایى که دارد، گلایه‌مندى بسیارى از بانوان را به همراه داشته است.


تمیز نبودن استخرها

یکى از بانوان که از کم‌توجهى مسئولان ورزشى استان نسبت به وضعیت استخرها گلایه‌‌مند است، مى‌گوید: این روزها با وجود پیشرفت‌هاى بسیارى که از سوى بانوان کسب شده، اما گویا مسئولان به فعالیت‌هاى ورزشى بى‌توجهند.
«کیمیا راد» ادامه مى‌دهد: شنا رشته‌اى است که براى عموم جامعه هم به صورت تفریحى و هم حرفه‌اى مورد توجه واقع شده که همین موضوع ضرورت نظارت بر سالن‌هاى اختصاصى آن یا درواقع استخرها را نمایان مى‌کند.
راد مى‌گوید: علی‌رغم این‌که تعداد استخرهاى استان بسیار است و در تمامى مناطق استخر وجود دارد، اما از نظر کیفیت و به‌ویژه نظافت داراى بدترین شرایط هستند.
وى ادامه مى‌دهد: همیشه سئانس بانوان و آقایان درست پشت سر هم است و هیچ وقتى براى نظافت نمى‌ماند. بارها به مدیریت استخرها هم مراجعه کرده‌ایم، اما تنها پاسخى که مى‌شنویم آن است که این موضوع به دلیل شلوغى استخرهاست.
این شهروند کرجى مى‌افزاید: شلوغى سئانس‌ها نمى‌تواند دلیلى براى بى‌توجهى  به نظافت استخر باشد، چراکه در صورت نادیده گرفته شدن این موضوع امکان بروز هرگونه بیمارى براى مراجعان استخرها وجود دارد.


سئانس‌هاى محدود براى بانوان

دیگر شهروند کرجی که از سئانس‌هاى محدودى که براى بانوان در نظر گرفته شده، ناراضى است، مى‌گوید: بارها براى مراجعه به استخرها با درهاى بسته مواجه شده‌ایم.
«مرضیه فاطمى» ادامه مى‌دهد: همیشه سئانس‌هایى را از صبح تا ظهر به بانوان اختصاص مى‌دهند که نه‌تنها بانوان شاغل، بلکه بانوان خانه‌دار هم نمى‌توانند از آن سئانس‌ها استفاده کنند.
وى مى‌افزاید: تنها چند استخر در استان به بانوان اختصاص یافته است که آنها هم از نظر نظافت به‌شدت وضعیت نابسامانى دارند.
این بانوى کرجى ادامه مى‌دهد: تمامى این موضوعات در حالى است که نه‌تنها سئانس‌هاى ویژه‌اى از ساعات غروب و شب به آقایان اختصاص دارد، بلکه روزهاى تعطیل از جمله جمعه‌ها هم بانوان حق استفاده از بیشتر استخرها را ندارند.


 نبود نظارت

یکى دیگر از شهروندان کرجی مى‌گوید: یک‌بار که به یکى از استخرهاى ویژه بانوان مراجعه کردم متاسفانه دیدم که فردى فرزند خود را با پوشک به درون آب استخر آورده است.
«منیژه عرب» ادامه مى‌دهد: وقتى این صحنه را مشاهده کردم، از دیگران شنیدم که این چندمین بار است که این اتفاق در همان استخر مى‌افتد و گویا هیچ‌کس هم به این موضوع رسیدگى نکرده است.


هزینه‌هاى نامتعارف براى آموزش شنا

هزینه‌هاى نامتعارف و شناور آموزش شنا که یکى از رشته‌هاى پرطرفدار ورزشى به شمار مى‌رود، از دیگر مسائلى است که از سوى بانوان مطرح شده است تا جایى که یکى از بانوان کرجی مى‌گوید: با توجه به علاقه‌اى که به این رشته داشتم تصمیم گرفتم به صورت حرفه‌اى شنا را یاد بگیرم.
«مهین قربانى» مى‌افزاید: وقتى به چند استخر مراجعه کردم با قیمت‌هاى متفاوتى رو‌به‌رو شدم که نکته قابل توجه هم در کنار قیمت‌هاى متفاوتى که اعلام کرده بودند، قیمت‌هاى نامتعارف بعضى از استخرها بود که ضرورت هرچه بیشتر نظارت بر استخرها را بیش از پیش نمایان مى‌کند.


افتتاح 2 استخر در البرز

با وجود تمامى مشکلات مطرح‌شده از سوى بانوان، اما مدیر کل ورزش و جوانان البرز رفع بخش اعظمى از این مسائل را معطوف به افتتاح 2 استخر در استان مى‌داند و مى‌گوید: 2 استخر به‌تازگى در البرز افتتاح شده است و سعى داشتیم با افتتاح این استخرها بخش اعظمى از مشکلات ورزش بانوان را حل  کنیم.
«امیر غفرانى» با بیان این‌که یکى از استخرهاى افتتاح‌شده در کرج است، ادامه مى‌دهد: این استخر که در ورزشگاه انقلاب کرج با مشارکت بخش خصوصى به متراژ 1200 متر‌مربع واقع شده، از امکانات ویژه‌اى برخوردار  است.
وى مى‌افزاید: با توجه به تاکیدى که براى ورزش بانوان داریم، در این استخرها هم تدابیر ویژه‌اى براى بانوان اندیشیده شده است که امیدواریم این اقدامات در راستاى بهبود وضعیت و شرایط باشد.
 

البرز  استخر ویژه بانوان ندارد


وجود مشکلات متعدد از جمله رعایت نشدن نظافت در استخرها و اختصاص سئانس‌های نامناسب به بانوان از مهم‌ترین مباحثى بوده است که در تابستان امسال شهروندان البرز مطرح کرده‌اند.
به گزارش همشهری، نایب‌رئیس هیات شناى البرز گفت: متاسفانه در استان استخرى مخصوص بانوان نداریم و همین امر یکى از بزرگ‌ترین دغدغه‌هاى ما به شمار مى‌رود.
«میترا عزیزى» ادامه داد: با توجه به افزایش استخرها و اختصاص آنها به بخش خصوصى، نظارت ویژه‌اى بر وضعیت بهداشتی آنها صورت نمى‌گیرد.

وى افزود: هیات شناى البرز درخصوص رسیدگى به مشکلات مطرح‌شده از سوى شهروندان تنها براى استخرهایى مى‌تواند تصمیم‌گیرى کند که به آنها واگذار شده باشد، اما درباره استخرهاى خصوصى تنها از طریق شکایت‌هاى اشخاص به این موضوعات رسیدگى مى‌شود.
عزیزى در ادامه با بیان این‌که اداره بهداشت از استخرها بازرسى مى‌کند اما رسیدگى به برخى موضوعات نادیده گرفته شده است، گفت: با توجه به شکایات شهروندان و مراجعه آنها به هیات باید بگوییم که تنها راهى که مى‌تواند پاسخگوى آنها باشد و منجر به حل مسائل شود، شکایت به صورت شخصى است که در این صورت با بازرسى‌هایی که از استخر مى‌شود به محض مشاهده تخلف، استخر پلمب مى‌شود.

وى با اشاره به مباحث مربوط به سئانس‌هاى اختصاص‌یافته به بانوان نیز افزود: بارها مساله تغییر سئانس‌ها و اختصاص حداقل 3 روز در هفته به بانوان را مطرح کرده‌ایم، اما برخى افراد از جمله هیات نجات‌غریق معتقد است که شرایط پیشنهادى براى آنها از لحاظ اقتصادى به‌صرفه نیست.
نایب‌رئیس هیات شناى البرز همچنین با تاکید بر این‌که به عملکرد استخرها حساس هستیم، گفت: استخر دانشگاه خوارزمى را که روزهاى ویژه‌اى به بانوان اختصاص داده‌ است و تعداد مراجعه‌کننده آن بسیار است، همواره رصد مى‌کنیم و از بهداشت نیز درخواست داریم تا در صورت مشاهده هرگونه میکروب و یا نکته دیگرى، نه‌تنها با استخرهاى مرتبط با هیات، بلکه با استخرهاى خصوصى نیز به صورت جدى مقابله کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید