• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72354
+
-

اجرای طرح‌های آبخیزداری در اراضی استان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان این‌که طرح‌های آبخیزداری استان در هفته دولت افتتاح می‌شوند گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.به گزارش مهر، «علینقی حیدریان» با اشاره به این‌که اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی استان صورت گرفته است افزود: عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در ۲۴هزار و ۶۰۰ هکتار در حوزه آبخیز استان با مبلغی بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی آن شروع ‌شده و در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

وی افزود: هدف اصلی اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری کنترل سیل و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی است.

مدیر کل منابع طبیعی استان سمنان بیان کرد: بسیاری از نقاط استان با سیل‌خیزی و محدودیت منابع آبی روبه‌روست و بنابراین توسعه عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری ضرورت دارد.

حیدریان اضافه کرد: مشارکت مردم در حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی ضرورت دارد. در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعتقاد جدی وجود دارد که هر کاری در عرصه‌های منابع طبیعی بخواهیم انجام دهیم، فقط با حضور فعال مردم میسر است.

وی با بیان این‌که اقدامات منابع طبیعی بدون مشارکت مردم معنا و مفهوم ندارد اضافه کرد: باید به حرف مردم گوش کنیم و در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها و همچنین در اجرای اقدامات زمینه مشارکت مردم را فراهم کنیم. از سوی دیگر فرهنگ‌سازی منابع طبیعی وظیفه همگانی است و تشکل‌های مردمی و جوامع محلی می‌توانند در این مورد مؤثر باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید