• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72350
+
-

اجرای طرح توسعه موزه شهاب‌سنگ در نراق


فرماندار شهرستان دلیجان گفت: موزه شهاب‌سنگ نراق از جنبه‌های مختلف از اهمیت محلی و منطقه‌ای برخوردار است و در حقیقت علاوه بر موضوع گردشگری یک نگاه علمی هم نسبت به این قضیه وجود دارد.

به گزارش مهر، «سیامک سلیمانی» افزود: در فاز اول ۲۰۰ متر‌ مربع به فضای این موزه اضافه خواهد شد و در ادامه کار، برای طرح توسعه موزه به صورت مشارکتی و همکاری با کسانی که مایل به سرمایه‌گذاری در این زمینه هستند، صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: شهر نراق از جاذبه‌های گردشگری خاص مربوط به خود برخوردار است. پس از برخورد شهاب‌سنگ به سقف مدرسه معصومی در نراق، بر اساس تصمیم شورای آموزش و پرورش قرار شد بخشی از فضای این مدرسه برای راه‌اندازی موزه در اختیار شهرداری و شورای شهر نراق قرار گیرد.

فرماندار شهرستان دلیجان عنوان کرد: در همین زمینه و ادامه طرح توسعه فضای موزه شهاب‌سنگ دلیجان، اگر بتوان مدرسه را به نقطه دیگری انتقال داد، می‌توان کل فضای مجموعه را برای گسترش موزه شهاب‌سنگ اختصاص داد که آن را به یک ظرفیت مطلوب گردشگری تبدیل می‌کند.


کمبود فضا در موزه شهاب سنگ نراق 

رئیس شورای اسلامی شهر نراق افزود: با توجه به تعامل شورای شهر، شهرداری و آموزش و پرورش شهر نراق قرار شد فضای مدرسه معصومی به راه‌اندازی و گسترش موزه شهاب سنگ اختصاص یابد و در معرض دید عموم بازدیدکنندگان و گردشگران قرار بگیرد.
«مهدی آعلی» ادامه داد: در هفته‌های گذشته قرار شد قرارداد راه‌اندازی کامل موزه با آموزش و پرورش منعقد شود و توسط یک فرد خیر، تعمیرات و بازسازی آن صورت پذیرد و در اختیار پروفسور عشقی و شهرداری شهر نراق قرار گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به نظر کارشناسان و کمبود امکانات آموزشی، به نظر می‌رسد در حال حاضر اختصاص کل فضای مدرسه مذکور برای راه‌اندازی موزه امکان‌پذیر نیست و امیدواریم در بلندمدت مکانی برای مدرسه اختصاص پیدا کند تا شاید بتوان در این راستا اقدامی اصولی انجام داد.


لزوم استقرار تجهیزات موزه‌ای 

در این مورد مدیر کل میراث فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز گفت: موزه شهاب‌سنگ نراق به لحاظ نوع و تعداد شهاب سنگ در دنیا بی‌نظیر است، اما چندان از امکانات موزه‌ای برخوردار نیست. پیشنهاد ما در گام نخست در شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه استان، استقرار تجهیزات موزه‌ای در این مجموعه بود. «علیرضا ایزدی» ادامه داد: درصدد هستیم با یک شرکت برای موضوعات محتوایی موزه شهاب‌سنگ نراق همکاری لازم صورت پذیرد و علاوه بر آن تعدادی ویترین استاندارد برای سنگ‌ها تهیه شود. وی افزود: اقدامات و پیگیری‌های لازم و برقراری استانداردها برای موزه شهاب سنگ نراق انجام خواهدگرفت تا به عنوان یک موزه ارشد معرفی و شناخته شود و این ظرفیت گردشگری بتواند به شرایط مطلوب برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید