• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72330
+
-

جذب تسهیلات اشتغال در کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه مربوط به تسهیلات اشتغال ارزان قیمت گفت: از ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سهمیه ابلاغی استان در این رابطه، جذب و پرداخت 100 درصدی انجام گرفته است.

 به گزارش ایرنا، «اکبر میرشکار» افزود: 3396 نفر در سال ۹۷ برای دریافت تسهیلات تبصره ماده ۱۶ ثبت‌نام کرده بودند. از این بین 1570 نفر مستعد دریافت تسهیلات شناخته شدند که درنهایت برای 1080 تن وام‌های ۲۰ میلیونی مورد نظر به مرحله پرداخت رسید.
وی ادامه داد: ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرونده در سال ۹۷ برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ به بانک‌های استان معرفی شد. میرشکار گفت: سرانه وام‌های اشتغال‌آفرینی تبصره ماده ۱۶ از ۲۰ میلیون در سال گذشته به ۵۰ میلیون افزایش پیدا کرده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم با انتقاد از راکد بودن پرونده‌های معرفی شده در بانک‌های استان اظهار کرد: امسال هیچکدام از پرونده‌های معرفی شده به مرحله پرداخت نرسیده است.
وی اضافه کرد: برای پایداری وام‌های تبصره ماده ۱۶ دومرحله‌ای شدن پرداخت تسهیلات کمک شایانی در رابطه با مبحث اشتغال می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین تسهیل در اخذ تضامین و تسریع در ارسال آمار پرداختی تسهیلات به صورت ماهیانه نیز تاثیر زیادی در بهبود وضعیت اشتغال مددجویان دارد.
میرشکار همچنین بیان کرد: سال گذشته 2240 نفر برای دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی کمیته امداد قم در استان اعلام آمادگی کرده بودند.

وی گفت: ۷۵ درصد از این تقاضاها برای توسعه و ساخت واحدهای دامداری بودن که طبق سیاست‌های مرکزی، بخش دامداری مشمول دریافت این قبیل از تسهیلات نمی‌شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید