• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72326
+
-

مصدومیت 7 نفر در آتش‌سوزی بازار کهنه

سخنگوی آتش‌نشانی قم گفت: 7 آتش‌نشان در حریق کاروانسرای چوب در بازار کهنه قم مصدوم شدند.

«حمید کریمی» درگفت وگو با ایسنا افزود: عصر روز 21 مرداد به فرماندهی آتش‌نشانی قم خبر آتش سوزی کاروانسرای قدیمی در ورودی میدان کهنه روبروی میدان تره‌بار سابق در دپوی چوب اطلاع‌رسانی شد. وی بیان کرد: پس از اعلام حادثه، 18 خودرو و تانکر آبرسان و 4 خودروی تانکر شهری و اکیپ پشتیبانی به محل اعزام شدند و با تلاش نیروهای آتش‌نشانی حریق کاروانسرای چوب‌بری در میدان کهنه قم پس از 2 ساعت اطفا شد.

کریمی اظهارکرد: 7 آتش‌نشان در حریق کاروانسرای چوب در میدان کهنه قم مصدوم شدند که 5 نفر به مراکز درمانی منتقل و 2 نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

سخنگوی آتش‌نشانی قم بیان کرد: با توجه به وسعت آتش، کاروانسرای چوب‌بری به طور کامل طعمه حریق شد، اما نیروهای حاضر در صحنه اجازه ندادند آتش به بازار کهنه سرایت کند. وی اضافه کرد: در بازدیدهای قبلی برخی نواقص و خطرهای احتمالی به کسبه در داخل بازار کهنه گوشزد شد، اما شاهد آتش‌سوزی‌های مکرر در این بازار قدیمی و تاریخی هستیم و سال قبل نیز حریق سنگینی اتفاق افتاد. سخنگوی آتش‌نشانی قم اظهارکرد: ممکن است در آتش سوزی‌های بعدی به دلیل بی‌توجهی به نکات ایمنی، بازار به طور کامل طعمه حریق شود. از این رو باید این بازار به‌زودی تغییرکاربری دهد. وی گفت: داخل کاروانسرا، حجره‌هایی بوده که تبدیل به مغازه شده و بیشتر قسمت‌های بازار تاریخی است و آتش‌سوزی‌ها به بافت تاریخی نیز لطمه زده و انتظار می‌رود میراث فرهنگی ورود پیدا کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید