• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72319
+
-

پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سمنان

سمنان در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و اشتغال روستایی و عشایری جزء استان‌های موفق کشور است

تسهیلات
پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سمنان

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان این‌که در حوزه تسهیلات اشتغال خانگی جزء استان‌های خوب هستیم گفت: ۹ میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه پرداخت شد.

«اسماعیل غنیان» در گفت‌وگو با مهر با اشاره به این‌که ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حوزه تسهیلات اشتغال خانگی برای استان سمنان در نظر گرفته ‌شده است افزود: در این حوزه تاکنون بیش از ۹ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت‌ شده است.

وی با بیان این‌که در بحث مشاغل خانگی، سال گذشته سمنان جزء استان‌های موفق در طول این سالیان بوده است اظهار کرد: پرداخت به‌موقع این تسهیلات در بخش اشتغال خانگی توانست این فرصت را فراهم کند که به موقع جذب و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.


پرداخت‌ ۳۲ درصد مشاغل خانگی در شاهرود

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به این‌که بیش از ۳۲ درصد مشاغل خانگی در شاهرود پرداخت ‌شده است افزود: این شهرستان در حوزه اشتغال روستایی و عشایری نیز شاخص و ۳۵ درصدی پرداختی‌ها را به خود اختصاص داده است.

غنیان با بیان این‌که در هر دو حوزه تسهیلات مشاغل خانگی و اشتغال روستایی و عشایری بیش از ۳۰ درصد در شاهرود پرداخت‌شده است بیان کرد: جزء استان‌های خیلی خوب در این دو حوزه محسوب می‌شویم، به نحوی که در بخش تسهیلات عشایری و روستایی رتبه سمنان تک‌رقمی و در حوزه مصوب پرداخت جزء رتبه‌های 7 و 8 کشوری قرار دارد.

وی با اشاره به این‌که بیمه‌شدگان اجباری بخش مرکزی و بسطام و بیارجمند در شاهرود ۲۸ هزار نفر هستند افزود: در بخش کارگری حدود ۱۶۰ هزار نفر جزء بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در کل استان هستند که ۱۱۴ هزار نفر را بیمه‌شده اجباری تشکیل می‌دهد.


۳۲ هزار نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان این‌که تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری ۳۲ هزار نفر در استان است بیان کرد: تعداد جویندگان کار ثبت‌نامی در سال ۹۷ نیز رقمی معادل ۱۲ هزار نفر را شامل می‌شود.

غنیان بر تعداد ثبت‌نام‌ها در طرح کارورزی و واحدهای پذیرنده اضافه کرد: باوجود این‌که این طرح می‌کوشید تا بین دانشگاه و صنعت ارتباط بهتری برقرار کند و سبب افزایش مهارت‌آموزی بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شود، اما به دلایل متعدد طرح کارورزی موضوع چندان موفقی در کشور و استان نبود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید