• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72318
+
-

صادرات 20 درصدی محصولات لبنی نیشابور

در استان
صادرات 20 درصدی محصولات لبنی نیشابور

۸۰ واحد صنایع تبدیلی و غذایی در شهرستان نیشابور روزانه ۳۹۲ تن انواع فراورده‌های لبنی شامل شیر، پنیر، ماست، دوغ، کره و شیر خشک تولید می‌کنند. از این میزان ۲۰ درصد به خارج از کشور صادر می‌شود. به گزارش ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با بیان این مطلب گفت: از این تعداد واحد تولیدی ۱۶ واحد لبنی با ظرفیت اسمی ۱۵۸ هزار و ۹۷۰ تن در سال و تولید واقعی ۱۱۷ هزار و ۷۰۰ تن در سال انواع فراورده‌های لبنی را تولید می‌کنند. «محمدعلی فرهمندراد» تصریح کرد: روزانه بیش از ۶۰۰ تن شیر جذب کارخانه‌های تولید مواد لبنی نیشابور می‌شود. این شهرستان با تولید روزانه ۷۲۰ تن شیر خام مقام اول تولید این‌ محصول را در استان خراسان رضوی دارد به نحوی که شیر تولیدی این شهرستان به خارج از استان نیز صادر می‌شود. 

وی ادامه داد: شیر خام‌ نیشابور دارای بالاترین کیفیت است و طبق آزمایش‌ها بار میکروبی آن در پایین‌ترین سطح قرار دارد. مدیر جهاد کشاورزی نیشابور افزود: اکنون کارخانه‌های تولید مواد لبنی نیشابور زمینه اشتغال را برای ۶۰۰ نفر به طور مستقیم و برای 1200 نفر به صورت غیرمستقیم فراهم کرده‌اند. فرهمندراد با بیان این‌که صنایع تبدیلی به سمبل صنعت شهرستان نیشابور تبدیل‌ شده است و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، گفت: ارائه مشوق‌های کافی برای سرمایه‌گذاران در این حوزه، راه‌اندازی دامداری‌های صنعتی و حمایت از زیرمجموعه‌های کشاورزی به‌ عنوان تأمین‌کنندگان مواد اولیه صنعت لبنیات در کاهش هزینه‌های تولید مؤثر است. 

وی خاطرنشان کرد: خوراک دام شهرستان نیشابور را ۱۵ کارخانه تولید خوراک آماده دام فعال با ظرفیت ۳۶۰ هزار تن در سال تامین می‌کنند. مدیر جهاد کشاورزی نیشابور یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون مبلغ ۱۹۹ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال تسهیلات سرمایه‌ای و مبلغ ۱۸۰ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال سرمایه در گردش از محل صندوق توسعه ملی به مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی این شهرستان اختصاص یافته است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید