• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 72217
+
-

یکی در مسکو جا ماند، یکی را هم سر کار گذاشتند!

مسابقات کشتی قهرمانی جوانان جهان در کشور استونی از روز گذشته آغاز شد که تیم ایران هنوز مسابقات شروع نشده دو اتفاق باورنکردنی را رقم زد؛ جا گذاشتن عباس فروتن در فرودگاه مسکو و کشتی‌ گرفتن امیرحسین مقصودی به جای امیرمحمد یزدانی در 65کیلوگرم. فدراسیون کشتی علاوه بر 10کشتی‌گیر 7 نفر را به‌عنوان کادر فنی به این مسابقات اعزام کرده است!
با توجه به اینکه کشور استونی در ایران سفارت ندارد، فدراسیون کشتی ایران از طریق سفارت فنلاند و البته با نامه‌نگاری وزارت امور خارجه موفق شد در آخرین روزهای قبل از اعزام ویزای نفرات اعزامی به مسابقات جهانی را کسب کند. ویزای تمامی نفرات آمده بود جز امیرمحمد یزدانی که مجددا فدراسیون با پیگیری از طریق وزیر امور خارجه موفق شد ویزای یزدانی را هم بگیرد. به این ترتیب در وزن 65کیلوگرم تیم ایران برای 2 نفر ویزا گرفت. امیرحسین مقصودی و امیرمحمد یزدانی. ولی اعلام شده بود ملی‌پوش ایران در65کیلوگرم یزدانی خواهد بود. پس از قرعه‌کشی مسابقات، مسئولان برگزاری از حضور یزدانی در جدول مسابقات ممانعت کردند آن هم به این دلیل که از 10روز پیش اسامی نفرات شرکت‌کننده در مسابقات جهانی نهایی شده بود و تیم ایران اسم مقصودی را برای این مسابقات ثبت کرده بود! مسئله‌ای که احتمالا کادر فنی از آن اطلاع داشته ولی معلوم نیست چطور یزدانی را راهی مسابقات کرده‌اند. شاید احتمال می‌دادند فدراسیون نتواند ویزای یزدانی را بگیرد. یزدانی در مسابقات جام تختی (مرحله اول انتخابی تیم ملی) روی سکوی سوم قرار گرفت و در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی بزرگسالان با یک شکست توانست عنوان نخست را کسب کند. پس از آن در اردوی تیم بزرگسالان حاضر شد و در آستانه سفر تیم بزرگسالان به تورنمنت گرجستان به اردوی تیم جوانان ملحق شد و حالا هم در ترکیب تیم جوانان قرار نگرفته است!
یزدانی در 20 سالگی اتفاقی نادر در دنیا و البته معمولی را در ورزش ایران تجربه کرد که شاید روی روند کشتی او در آینده بی‌تأثیر نباشد.
موضوع دیگر درباره تیم ملی جوانان جا ماندن عباس فروتن در فرودگاه مسکو است که البته با پرواز بعدی به ملی‌پوشان در تالین استونی ملحق شد. گفته می‌شود فروتن برای استفاده از سرویس از تیم جدا شده و زمانی که برای سوار شدن به هواپیما می‌خواسته اقدام کند گیت بسته شده است. کادر فنی تیم جوانان را محمد طلایی، احسان لشگری، علی‌اصغر بذری، مهدی برائتی، علی شکری‌پور، محمد رضایی و اسماعیل پلویی تشکیل داده‌اند. پیش‌تر در مسابقات نوجوانان جهان، تیم ایران به دلیل دست ندادن قلی‌زادگان با مربی حریف و در ادامه دیسکالیفه شدن عنوان قهرمانی را از دست داده بود. حال سؤال این است که نقش کادر فنی که به مسابقات اعزام می‌شود چیست؟ امیر توکلیان، سرمربی تیم نوجوانان بعد از اتفاقاتی که در مسابقه‌های قهرمانی جهان افتاد گفته بود تیم ایران از نظر من قهرمان شده است!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید