• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 71919
+
-

۸۰۰ کیلومتر راه در کرمان احداث می‌شود

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان، احداث ۸۰۰ کیلومتر راه در استان پیش‌بینی شده که از این میزان قرارداد ۴۷۰ کیلومتر منعقد شده و به زودی عملیات اجرایی این محورها آغاز می‌شود. 

به گزراش ایرنا «محمدمهدی بلوردی» با اشاره به پروژه‌های جدید اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: قطعه دوم محور زرند – بافق، رفسنجان – نوق، سه‌راهی ابارق، سیرجان – بافق، بافت – ارزوئیه و رابر – کرمان را آغاز کردیم. 

وی گفت: استان کرمان با 1۷۱۳ کیلومتر رتبه نخست را در طول بزرگراه‌های کشور دارد و طی سال‌های گذشته برخی محورهای استان به صورت چهارخطه احداث شدند. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان این‌که برای وارد شدن به شبکه بزرگراهی باید تردد به میانگین روزانه 4 هزار عدد برسد، گفت: تنها محوری در استان که باید چهارخطه شود، اما تاکنون نشده، مسیر ارتباطی نرماشیر - ریگان است که فعالیت برای احداث این محور در حال انجام است. 

وی با بیان این‌که ۳۸ کیلومتر دیگر از بزرگراه کرمان – راور – دیهوک تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: قطعه نخست محور بافت – سیرجان به طول 8 کیلومتر افتتاح شده و عملیات اجرایی راه اصلی نوق – بافق به اتمام رسیده و در مرحله خط‌کشی و نصب علائم است. 

بلوردی گفت: بخشی از کنارگذر جنوبی کرمان، محور رفسنجان – بافق یزد و بخشی از راه‌های روستایی برای بهره‌برداری در هفته دولت آماده می‌شود. 
وی گفت: پرونده مسکن‌های مهر استان کرمان که فاقد پرونده قضایی هستند، با اتمام ساخت‌و‌ساز در سال ۹۸ بسته می‌شود. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: برنامه دولت احداث ۳۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر برای شهرهای با جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر استان کرمان است. 
وی با بیان این‌که از ۳۰ سال پیش تاکنون ۹ هزار واحد مسکن مهر درگیر پرونده‌های قضایی شدند، افزود: امروز با حل و فصل پرونده‌ها، این میزان به 4 هزار پرونده رسیده و با جلسات متعدد با قضات، کارشناسان و دادگستری این آمار رو به کاهش است. 

بلوردی ادامه داد: دولت برای بازآفرینی شهری در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی تسهیلات مناسبی پرداخت می‌کند و محدودیتی در حوزه بازآفرینی شهری وجود ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید