• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 71906
+
-

سیل و طوفان در راه سیستان و بلوچستان

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پس از کاهش موقتی سرعت بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان مجدد از امروز، سه‌شنبه، بر شدت وزش این بادها افزوده می‌شود. 

 «علی ملاشاهی» در گفت‌و‌گو با ایرنا با اشاره به صدور اخطاریه جوی شماره ۱۲ اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس خروج نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های عددی از امروز، سه‌شنبه، وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال این استان به‌ویژه زابل تشدید می‌شود که پیامد آن خیزش گرد و خاک در برخی نقاط منطقه خواهد بود. 

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: کاهش میزان دید افقی، غبار‌آلود شدن آسمان، کاهش کیفیت هوا و شعاع دید افقی به کمتر از هزار متر، اختلال در ناوگان حمل‌و‌نقل و بروز خسارت به سبب وزش باد از دیگر پیامدهای این پدیده مخاطره‌آمیز است. 


هشدار سیلاب در سیستان و بلوچستان 

همچنین اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با صدور اطلاعیه جوی نسبت به احتمال وقوع رعد و برق، رگبار باران و جاری شدن سیلاب در نواحی جنوب شرق این استان هشدار داد. 

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی با تقویت جریانات مونسون هند به استان شرایط برای ریزش‌های رگباری در جنوب شرق استان مهیاست. 

ملاشاهی افزود: با توجه به ماهیت ریزش‌های رگباری احتمال جاری شدن رواناب، سیلابی شدن برخی مسیل‌ها و رودخانه‌های محلی وجود دارد. 

وی توصیه کرد: شهروندان از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق سیل‌خیز خودداری کنند.  رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به احتمال وقوع صاعقه افراد در زمان وقوع این پدیده باید از قرارگیری در ارتفاعات و فضای باز خودداری کنند. 

وی گفت: با توجه به این‌که در زمان بارش جاده‌های سیستان و بلوچستان لغزنده است رعایت حداکثری مقررات رانندگی توصیه می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید