• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 71914
+
-

جذب 5 هزار معلم در استان

رئیس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان گفت: 4۹۵۹ نفر امسال از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش استان می‌شوند. 

به گزارش ایرنا «منصور نیک‌پناه» با بیان این‌که سیستان و بلوچستان از کمبود ۱۶ هزار معلم رنج می‌برد گفت: 1۶۵۰ نفر امسال از طریق آزمون سراسری و 3۳۰۹ نفر دیگر از طریق آزمون استخدامی شهریورماه جذب بدنه آموزش و پرورش استان می‌شوند. 

وی ادامه داد: سال گذشته 10۶۰ نفر از طریق آزمون سراسری جذب ۲ دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان شدند که امسال با رشد ۶۰ درصدی این آمار به 1۶۵۰ نفر افزایش یافته است. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین سال گذشته فقط ۴۰۰ نفر از دانش‌آموختگان دانشگاهی استان از طریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش شدند که امسال با رشد ۹۰ درصدی به 3۳۰۹ نفر افزایش یافته است. 

وی گفت: با توجه به این‌که ظرفیت ۲ دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان فقط ۸۰۰ نفر است و این دانشگاه‌ها حجم پذیرش این تعداد دانشجو را نداشت با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان امکانات خوابگاه و برگزاری کلاس برای دانشجویان در 4 شهرستان چابهار، سراوان، زابل و ایرانشهر فراهم شد تا کمکی به کمبود معلم در نظام آموزشی استان شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید