• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 71910
+
-

فعالیت681 واحد صنعتی در شهرک کارگاهی زاهدان

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: ۶۸۱ واحد بهره‌برداری‌شده صنعتی و صنفی با 2۴۶۴ نفر اشتغال در شهرک کارگاهی زاهدان فعال هستند. 

به گزارش ایرنا «علیرضا راشکی» افزود: از این تعداد ۱۶۲ واحد صنعتی و ۵۱۹ واحد صنفی با مجموع سرمایه‌گذاری 1۱۱۵ میلیارد ریال در شهرک کارگاهی راه‌اندازی شده‌اند.

وی گفت: ۸۶۰ نفر در واحدهای صنعتی و 1۶۰۴ نفر در واحدهای صنفی مشغول به کار هستند. 
سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان افزود: ۱۲ مورد از واحدهای یادشده در بخش صنایع غذایی و آشامیدنی، 8 واحد صنایع نساجی، ۲۳۷ واحد سلولزی، ۱۵ واحد شیمیایی، ۱۰ واحد کانی غیرفلزی، ۲۱۶ واحد فلزی، ۱۳ واحد برق و الکترونیک و ۱۷۰ مورد خدمات در این شهرک به فعالیت مشغول‌اند. 
وی گفت: عملیات اجرایی شهرک کارگاهی زاهدان از سال ۷۰ در زمینی به گستره ۷۴ هکتار و فاز عملیاتی ۷۴ هکتار در شمال غرب ورودی زاهدان آغاز شده است. 

راشکی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان در کنار ایجاد امکانات زیربنایی و بسترسازی برای صنعتگران استان، به منظور کم کردن مشکلات صنعتگران و انتقال واحدهای آلاینده به محدوده غیرمسکونی شهرها از سال ۷۷ ساخت واحدهای کارگاهی در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان را آغاز کرد. 
وی گفت: در حال حاضر ۱۲ مجتمع کارگاهی و ۲۸۵ واحد کارگاهی در شهرک‌های صنعتی استان فعال است. 

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان همچنین افزود: اجرایی کردن احداث شهرک صنعتی مشترک مرزی ایران و افغانستان و پیاده‌سازی ساز و کارهای حمایتی برای جذب سرمایه‌گذاران افغانستانی، پیاده‌سازی خوشه خرما در استان برای تقویت و تکمیل زنجیره ارزشی این خوشه و تقویت کنسرسیوم خرما با هدف افزایش بخش صادرات این محصول، پیگیری و تامین اعتبار احداث پست برق اختصاصی شهرک صنعتی زاهدان، احداث ۲ ناحیه صنعتی و صنفی به ترتیب با وسعت ۴۵ و ۱۰ هکتار در بخش زرآباد شهرستان کنارک و ساماندهی و استقرار کلینیک‌های صنعتی و انکوباتورها در حداقل ۲ شهرک صنعتی زاهدان و کنارک از برنامه‌های کوتاه‌مدت در بازه زمانی یک تا ۲ سال این شرکت است. 

وی بازنگری و توانمند‌سازی مجدد خوشه شیلات با رویکرد تقویت صنایع دریایی، پیگیری تأمین اعتبار و افزایش منابع مالی مورد نیاز بخش معاونت صنایع کوچک در مقایسه با سنوات گذشته، پیگیری امور مربوط به گازدار شدن شهرک‌های صنعتی و کارگاهی زاهدان میرجاوه و کامبوزیا و احداث خطوط توزیع شبکه گاز، پیگیری امور مربوط به تغییر کاربری‌های غیرمجاز صورت گرفته در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و طرح توسعه ناحیه صنعتی دلگان را از دیگر برنامه‌ها کوتاه‌مدت عنوان کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید