• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71801
+
-

در حاشیه سیاست

در حاشیه سیاست
در حاشیه سیاست


یک مرجع تقلید: ملت فقیر، قدرت قیام و مقاومت ندارد
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در پیام تصویری به همایش گفتمان اقتصاد مقاومتی با اشاره به آیاتی از سوره نساء گفته: مال، عامل قیام و قوام یک ملت است و ملت اگر بخواهد قائم و مقاوم باشد، چاره‌ای نیست که کیف و جیبش پر باشد؛ چراکه ملتی که دستش تهی است، از ستون محروم است، از قیام و مقاومت طرْفی نمی‌بندد و این مال است که عامل قیام یک ملت است. به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید تصریح کرد: این ستون را نباید به‌دست لرزان افراد سفیه و بی‌عُرضه سپرد، آن مدیر سفیه و آن مدبّرِ لرزان، خود را نمی‌تواند تأمین کند، خودایستادگی را فرا‌نگرفته، چه رسد به اینکه بتواند ستون ملت و مملکتی را نگهداری کند.  وی در بخشی از سخنان خود تأکید کرد: ملت فقیر فلج است، ملتی که جیبش خالی است، کیفش خالی است، تهیدست است، بدهکار است، مدیون است، فلج است و ملت فلج، قدرت قیام ندارد، چه رسد به مقاومت.

اصولگرایان حتما به لیست واحد نخواهند رسید
حسن غفوری‌فرد، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگویی با ایلنا درباره تلاش‌های اصولگرایان برای ائتلاف در انتخابات آتی مجلس گفت: از شواهد موجود بر‌می‌آید که در انتخابات مجلس، اصولگرایان قطعا به لیست واحد نخواهند رسید. ما تجربه ائتلاف در جمنا را داشتیم که موفق نبود و اکنون هم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب راه افتاده است که هنوز نتوانسته وحدت ایجاد کند. وی با تأکید بر اینکه حتما به لیست واحد نمی‌رسیم، گفته: آن موقع 200لیست بیرون می‌آید. برای شورای شهر و محلات، چند لیست بیرون آمد؟ آنکه برای چند کوچه بود، اما لیست نسبتا جامع که اکثر اصولگرایان در آن باشند، دور از دسترس نیست.

دلواپسان در نیمه‌کاره‌ماندن برجام سهم دارند؟
محمدجواد حق‌شناس، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به «اعتمادآنلاین» درباره حمله جناح تندرو به وزیرخارجه گفته: آقای ظریف در واقع به‌ لحاظ کارکردی که در این چند سال از خود نشان داده، آشکارا منافع عده‌ای را که به دیپلماسی باور ندارند، از بین برده است. پس طبیعی است که آنها وقتی از نگاه خود مناسبات بین‌المللی را بررسی می‌کنند، برافروخته و عصبی شوند. حق‌شناس در اظهاراتی گفته: به تندروها می‌گویم اگر برجام نیمه‌کاره مانده است، حتما شما هم در این نیمه‌کاره‌ماندن سهیم هستید و نقش خود را نشان می‌دهید؛ یعنی در این آش سهم دارید، حتی اگر سهم‌تان به اندازه چند نخود بیشتر هم نباشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید