• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71724
+
-

سیب مشگین‌شهر روی دست کشاورزان

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر: سیب «شکی» قابلیت نگهداری در سردخانه را ندارد و در نبود کارخانه صنایع تبدیلی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم

برداشت سیب موسوم به «شکی» در شهرستان مشگین‌شهر در حالی آغاز شده که نبود بازار مصرف و صنایع تبدیلی باغداران را متضرر کرده است. به گزارش ایرنا، تعرفه‌های بالای گمرکی و محدود شدن صادرات سیب به کشور عراق موجب انباشته شدن ده‌ها تن سیب در باغ‌های منطقه شده است و همین امر باعث بروز مشکلات و دغدغه‌هایی برای باغداران مشگین‌شهری است.  

«یوسف جهانی» مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر در این باره اظهار کرد: سیب شکی قابلیت نگهداری در سردخانه را ندارد و باید حتما به صورت تازه‌خوری مصرف و یا به کارخانه‌های صنایع تبدیلی حمل شود. اما استان اردبیل و شهرستان مشگین‌شهر در زمینه دارا بودن کارخانه‌های صنایع تبدیلی از استان‌های کم‌برخوردار کشور محسوب می‌شوند و همین مساله برداشت این محصول را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند.  

گفتنی است قیمت هر کیلوگرم سیب درجه یک شکی در مشگین شهر 2 هزار تومان است و تهدید خراب شدن این میوه در حالی باغ‌های این شهرستان را تهدید می‌کند که بیش از 1200 هکتار از باغ‌های شهرستان مشگین‌شهر به کشت سیب اختصاص دارد و پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۶ هزار تن سیب شکی از باغ‌های منطقه استحصال شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید