• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71443
+
-

نرخ بیکاری در اصفهان 4 درصد کاهش یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار  اصفهان گفت: پایین بودن سطح حقوق و دستمزد به عنوان یکی از معضلات اقتصاد کشور موجب خروج دانشجویان از کشور شده است.
به گزارش ایسنا، «سیدحسن قاضی‌عسگر» در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی و معرفی دستاوردهای واحد صنعتی، اظهار کرد: بهتر است به این بپردازیم که چرا وضعیت اقتصادی مطلوب نیست، حتی با وجود این‌که اقدامات درخور توجهی در کشور انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که در کشور چند عامل اساسی معضلات اقتصادی را ایجاد کرده است، افزود: یکی از این مشکلات، دولتی بودن اقتصاد است که صدمات بسیاری به کشور زده است. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به این‌که مشکل دوم سیاست سرکوب نرخ ارز است که سال‌ها اجرا شده است، گفت: مشکل دیگر به عنوان عامل هدررفت منابع کشور، پرداخت یارانه‌های کور و هدر رفتن منابع است. وی با تاکید بر این‌که پایین بودن سطح حقوق و دستمزد موجب معضلات اقتصادی کشور شده است، تصریح کرد: این موضوع باعث بروز فاجعه‌ای در دانشگاه‌ها تحت عنوان خروج دانشجویان از کشور شده است.

قاضی‌عسگر با بیان این‌که ریشه مسائل و مشکلات کشور را باید در این چهار بند جست‌و‌جو کرد، ادامه داد: اگر این موارد را بتوانیم با آگاهی‌رسانی و آموزش اصلاح کنیم مشکلات کشور حل خواهد شد. 
وی با اشاره به این‌که خوشبختانه طی سه‌ماهه نخست امسال در استان اصفهان نرخ بیکاری از 1/14 به 7/10 درصد کاهش یافته است، ابراز امیدواری کرد که با اصلاح بیشتر بتوانیم ارزش فناوری و دانش را در کشور گسترش دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: از جهاد دانشگاهی انتظار می‌رود مثلث جهاد، شهرک علمی- تحقیقاتی و دانشگاه‌های استان به صورت مکمل یکدیگر قدم بردارند تا در حوزه تجاری‌سازی مشکلات را مرتفع کنیم.
وی با بیان این‌که مجموعه‌هایی همچون جهاد دانشگاهی باید در جهت تجاری‌سازی کمک کنند، تاکید کرد: دفاع دانش‌بنیان از کشور باید یک اصل مهم برای تمام افراد باشد و جهاد باید بتواند با برگزاری کارگاه‌های آموزشی روشنگر در استان در راستای ارتقای علمی تلاش کند. 

قاضی عسگر با بیان این‌که به دلیل عقب بودن از برنامه‌های توسعه ششم، جهاد دانشگاهی باید توسعه مهارت‌آموزی را بیشتر مد نظر قرار دهد، گفت: جهاد دانشگاهی باید بتواند مهارت‌آموزی را به دانش‌آموخته‌های دانشگاهی ارائه دهد.

وی بر ضرورت درگیر شدن جهاد در پروژه‌های کلان کشور تاکید کرد و افزود: جهاد باید در تعامل بیشتر با دانشگاه همت و مشکلات کشور را حل کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان این‌که در حوزه‌های سرمایه‌گذاری استانداری پورتال معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری وجود دارد، اظهار کرد: از تمام افراد دخیل در حوزه دانش‌بنیان می‌خواهیم در این پورتال سرمایه‌گذاری کنند. 
وی همچنین بر همکاری با اساتید دانشگاهش در جهت رفع مشکلات استان اعلام آمادگی کرد و گفت: در چند حوزه از جمله صنایع سیمان، نساجی و پوشاک، صنایع شیمیایی و نفت و گاز کاستی‌هایی وجود دارد که با تشکیل کارگروه‌هایی در جهت رفع این مشکلات باید اقدام کنیم و تولید ثروت را افزایش دهیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید