• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 17 مرداد 1398
کد مطلب : 71286
+
-

آغاز عملیات سن‌پترزبورگ

مثل لیگ ملت‌های والیبال 2019، تیم ایران تقریبا بدون دورخیز می‌خواهد مرحله انتخابی المپیک2020 را استارت بزند. در بازی اول، ایران ساعت‌17:30 فردا با کوبا، تیم دوم منطقه کارائیب بازی می‌کند.
قرار بود پیش از سفر به سن‌پترزبورگ، شاگردان کولاکوویچ در بلغارستان اردوی آمادگی داشته باشند. این اردو اما به تصمیم سرمربی و به‌دلیل آنچه سرپرست تیم ملی «نیاز به برگزاری جلسات تمرینی بیشتر و ریکاوری بازیکنان» خواند، لغو
 شد.
تیم ملی ایران چند ‌ماه پیش هم در شرایطی مشابه، بدون تدارک ویژه، وارد لیگ ملت‌ها شده اما در عین ناباوری به‌راحتی به مرحله نهایی این لیگ صعود کرده بود.
پیش از این تیم‌های ایران و کوبا 8بار با هم بازی کرده‌اند. کوبا در سال‌های دور ایران را به‌راحتی شکست می‌داد اما در هر 4بازی اخیر، برنده تیم ایران بوده است.
در این گروه مکزیک و روسیه هم حضور دارند. تنها یک تیم به المپیک صعود می‌کند و پیش‌بینی می‌شود نبرد حیاتی برای صعود، بازی ایران با روسیه میزبان باشد. ماکسیم میخائیلوف، ستاره تیم ملی روسیه درمورد حریفان کشورش در این مسابقات گفته است: «ایران ثابت کرده قدرتمند است. حریف اصلی ما ایران است، اما بازی با کوبا هم با توجه به ترکیب تازه‌اش قابل‌توجه و هیجان‌انگیز خواهد بود.»
تیم ملی کوبا پیش از این 7بار به المپیک رسیده است. در منطقه آمریکای شمالی و حوزه دریای کارائیب فقط آمریکا آمار بهتری دارد. آمریکایی‌ها 11بار المپیک را تجربه کرده‌اند. بهترین نتیجه کوبا در المپیک، مدال برنز سال1976 است.
تیم ملی ایران اما تنها سال2016 به المپیک صعود کرده است.
شاگردان کولاکوویچ اگر نتوانند در سن‌پترزبورگ سهمیه المپیک بگیرند، باید برای مسابقه‌های قاره‌ای در دی‌‌ماه آماده شوند.
برنامه مسابقات ایران در انتخابی المپیک:
 جمعه ساعت 17:30، ایران - کوبا
  شنبه ساعت 17:30، ایران - مکزیک
 یکشنبه ساعت 20:30، ایران - روسیه

این خبر را به اشتراک بگذارید