• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 28 بهمن 1396
کد مطلب : 7126
+
-

«حوادث» همیشه تلخ نیست

جواد عزیزی | دبیر گروه حوادث:

خیلی‌ها تصور می‌کنند خبرهایی که در صفحه حوادث منتشر می‌شوند، همیشه تلخ و سیاهند و اینکه در این صفحه معمولا باید به‌دنبال خبرهایی درباره قتل، تجاوز، خیانت، اخاذی و... بود. اما به‌نظر من و همکارانم در گروه حوادث همشهری، «حوادث» همیشه هم سیاه نیستند.

گاهی در کنار همه اتفاقات تلخی که در گوشه و کنار کشور رخ می‌دهند، حوادث شیرینی هم اتفاق می‌افتند که کمتر خبرنگاری سراغ آنها می‌رود و اخبار آنها کمتر به روزنامه‌ها راه پیدا می‌کنند. از فداکاری انسانی کاملا معمولی برای نجات جان یک یا چند نفر گرفته تا حس وظیفه‌شناسی که باعث می‌شود یک شهروند عادی دست به کاری بزرگ بزند و تبدیل به قهرمان شود. یا ماجراها و اتقافات شگفت‌انگیزی که ممکن است در هر نقطه از کشور رخ دهد. ما قصد داریم در شکل جدید انتشار همشهری، علاوه بر معرفی افراد فداکار و قهرمان‌ها به جامعه مخاطبانمان سراغ کسانی برویم که توانسته‌اند با کمترین امکانات دست به کارهای خارق‌العاده بزنند و نه‌تنها شگفتی‌ساز بلکه تبدیل به الگویی برای آینده جوانان‌مان شوند.

جدای از اینها عقیده داریم که می‌شود خبرهای تلخ را نیز منتشر کرد؛ به شرطی که همراه با بررسی کارشناسی علت آن حادثه باشد تا در کنار اطلاع‌رسانی درباره یک حادثه، دلیل وقوع و راه‌های جلوگیری از رخ دادن آن را هم به مردم آموخت. اما در این راه نیازمند همراهی و همکاری شما خوانندگان همیشه پر و پاقرص‌مان هم هستیم. شما می‌توانید در معرفی قهرمان‌ها، افراد شگفت‌انگیز و فداکار به ما کمک کنید و ما هم قول می‌دهیم در کمترین زمان ممکن سراغ آنها برویم و زندگی‌شان را روایت کنیم. پس شما هم می‌توانید در تغییرات روزنامه مورد علاقه‌تان نقش داشته باشید و از همین حالا با نظرات و پیام‌هایتان به ما کمک کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید