• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 70976
+
-

رکود ۱۷ درصدی در واحدهای صنعتی زنجان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان: نرخ رکود در واحدهای صنعتی زنجان پایین‌تر از نرخ رکود کشوری است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: نرخ رکود در واحدهای صنعتی زنجان ۱۷ درصد ارزیابی شده که پایین‌تر از نرخ رکود کشوری است. به گزارش فارس، ایرج احمدی بیان کرد: آمارها باید به صورت درست و منظم افکارسنجی شود. به دنبال آمارسازی نیستیم و در تلاش برای نشان دادن نمای واقعی از صنایع کوچک در استان زنجان هستیم. 

وی با اشاره به این‌که در ۱۶ شهرک صنعتی زمین برای عرضه به متقاضیان وجود دارد، افزود: 1۶۰۰ قرارداد در این شهرک‌ها منعقد شده است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با اشاره به این‌که ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به حل مشکل واحدهای تولیدی می‌پردازد، ادامه داد: این ستاد مشکل صاحبان صنایع را حل می‌کند. احمدی خاطرنشان کرد: هر هفته نیز جلسه‌ای با محوریت مسائل زیست‌محیطی شهرک‌های صنعتی برگزار می‌شود. 

وی با بیان این‌که ۲۰۰ قرارداد طی سال گذشته در شرکت شهرک‌های صنعتی منعقد شده است، گفت: این موضوع بی‌سابقه بوده و ۱۱۹ بهره‌بردار داشته است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با بیان این‌که این استان به لحاظ جذب منابع استانی آمار بالایی دارد و ۱۷ میلیارد تومان تملک شده است، افزود: مشابه همین اعتبار را نیز خود شرکت شهرک‌های صنعتی هزینه کرده‌اند. 

احمدی توضیح داد: با توجه به مشوق‌های خوبی که به شهرک‌ها داده شده، سرمایه‌گذاری‌های خوبی اتفاق افتاده است.به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، نهایت تلاش ما در کل استان زنجان استقرار صنایع با آلودگی کم و تکنولوژی بیشتر است. 
وی یادآور شد: ۲۳۰ میلیون دلار صادرات از شهرک‌های صنعتی زنجان در سال گذشته انجام شده است. 

احمدی با اشاره به این‌که تلاش برای توسعه متوازن شهرک‌های صنعتی استان زنجان انجام می‌شود، گفت: هر توسعه هزینه‌ای دارد و تولید به آب و محیط‌‌ زیست فشار وارد می‌کند و تلاش می‌شود آب‌بری کمتر با اشتغال‌زایی بالاتری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با اشاره به نرخ رکود کل کشور که ۲۰ درصد است، تصریح کرد: در استان زنجان این نرخ ۱۷ درصد بوده و در این زمینه از میانگین کشوری پایین‌تر است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید