• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70538
+
-

خرید ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان لرستان

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۲ کشور گفت: همزمان با آغاز فصل برداشت، از ابتدای خرداد تاکنون ۲۰۰ هزار تن گندم به ارزش ۳۲۳ میلیارد تومان از کشاورزان لرستان خریداری شده است. «حجت‌اله بیرانوند» در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده و مابقی مطالبات نیز در حال پرداخت و تسویه است.

وی با بیان این‌که تاکنون 3 هزار تن دانه روغنی کلزا نیز خریداری شده است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود خرید این محصول به 4 هزار تن برسد. بیرانوند گفت: نرخ خرید تضمینی گندم معمولی به ازای هر کیلوگرم ۱۷ هزار ریال و گندم دوروم ۱۷ هزار و ۷۰۰ ریال اعلام شده است در حالی که این قیمت‌ها سال گذشته به ترتیب ۱۳ هزار و و ۱۳ هزار و ۷۰۰ ریال بود.

وی همچنین قیمت خرید تضمینی کلزا را در سال گذشته ۲۸ هزار و ۶۶۵ ریال عنوان کرد و افزود: امسال برای خرید هر کیلوگرم از این دانه روغنی ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال به کشاورزان پرداخت خواهد شد. سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۲ لرستان بیان کرد: ۵۵ مرکز برای دریافت محصول کشاورزان آماده شده و این شرکت با بسیج تمام امکانات و نیروی انسانی خود مقدمات لازم را برای جلب رضایت کشاورزان فراهم کرده است.

بیرانوند گفت: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تا پایان مهر ادامه دارد و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین مراکز پیش‌بینی شده، محصول خود را تحویل دهند. وی بر ضرورت رعایت کامل دستورالعمل‌های ابلاغی خرید گندم توسط مراکز خرید دولتی و بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: مدیران کارخانه‌ها و سیلوهای بخش خصوصی، ضمن رعایت دقیق مفاد کمی و کیفی قراردادهای ذخیره‌سازی، از بروز مشکلات در این زمینه جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: به منظور خرید باکیفیت، بهینه‌سازی ذخیره‌سازی گندم و تسهیل انبارگردانی کمیته‌های تخصصی خرید و ذخیره‌سازی برای تصمیم‌سازی در این بخش تشکیل شده است. سطح زیر کشت گندم در لرستان حدود ۲۵۰ هزار هکتار است که از این رقم حدود ۲۰۰ هزار هکتار دیم و مابقی آبی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید