• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70494
+
-

ساخت مجتمع آبرسانی خدابنده در هفته دولت

مدیرعامل شرکت آبفار استان زنجان از اجرای مجتمع آب‌رسانی شهید قربانعلی بیگدلی در آینده نزدیک در شهرستان خدابنده خبر داد و گفت: این مجتمع در مرحله دوم فاز مطالعاتی قرار دارد و منبع و محل آب و مخزن و ردیف بودجه آن نیز تامین و مشخص شده است. 

رضا کابلی در گفت‌و‌گو با فارس از اجرای مجتمع آب‌رسانی شهید قربانعلی بیگدلی در آینده نزدیک در شهرستان خدابنده خبر داد و اظهار کرد: این مجتمع در مرحله دوم فاز مطالعاتی قرار دارد و منبع و محل آب، مخزن و ردیف بودجه آن نیز تامین و مشخص شده است. 

وی ادامه داد: این مجتمع در دهه فجر سال گذشته با حضور استاندار زنجان کلنگ‌زنی شد و طبق برنامه زمان‌بندی، عملیات اجرایی نیز هم‌زمان با هفته دولت آغاز می‌شود. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان افزود: مجتمع آب‌رسانی شهید قربانعلی بیگدلی، 25 روستای شهرستان خدابنده را زیر پوشش قرار می‌دهد. با اجرای این مجتمع، جمعیت 12 هزار و 31 نفری این روستاها از نعمت آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار بهره‌مند می‌شوند. 

کابلی گفت: ایجاد شرایط پایدار در عرصه تامین آب روستایی، کیفیت پایین آب شرب تولیدی اکثر روستاهای منطقه به علت املاح بالا، وجود حدود ۵۰ درصدی هدررفت در تاسیسات آب‌رسانی روستاهای مجتمع به دلیل فرسودگی بالای تاسیسات و تامین منبع آب پایدار و باکیفیت در منطقه از ضرورت‌های ساخت این مجتمع است. 

وی تصریح کرد: با اجرای این پروژه، 3۳۹۹ خانوار ۱۲ هزار و ۳۱ نفری از نعمت آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار بهره‌مند می‌شوند و سطح برخورداری شهرستان خدابنده به میزان 3/1 درصد و جمعیت زیر پوشش نیز به میزان 1/1 درصد افزایش می‌یابد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان کاهش تعداد منابع تامین آب و تمرکز آن در 2 منطقه و کاهش هزینه‌های تمام‌شده تولید و توزیع آب شرب را بعد از ساخت مجتمع از دیگر مزیت‌های این طرح بیان کرد. 

کابلی گفت: ایجاد و توسعه تاسیسات آب‌رسانی روستایی با هدف محرومیت‌زدایی و ایجاد تعادل و ثبات در تامین و برآورده ساختن آب شرب روستاها در سرفصل سیاست‌ها و برنامه‌های دولت قرار دارد. خدمات بسیاری با برنامه‌های جدی، مدون و هدفمند با هدف خدمت‌رسانی به روستاییان انجام می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید