• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70492
+
-

فعالیت 5 مرکز نگهداری از کودکان در استان

فعالیت 5 مرکز نگهداری از کودکان در استان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از فعالیت 5 مرکز نگهداری از کودکان در استان زنجان خبر داد و گفت: 61 کودک در این مراکز پذیرش شده‌اند و از آنها نگهداری می‌شود. 

محمد محمدی‌قیداری در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی بهزیستی فعالیت‌های مختلفی طی سال انجام می‌دهد که از جمله آن می‌توان به استفاده از مشارکت خیرین در ارائه خدمات به جامعه هدف اشاره کرد. 

وی با اشاره به این‌که خدمات بسیار خوبی به فرزندان این مراکز ارائه می‌شود، افزود: واگذاری سرپرستی کودکان مراکز بهزیستی با حساسیت خاصی انجام می‌شود تا کودکان در شرایط خوبی واگذار شوند. 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: البته در صورت حصول شرایط مورد نظر کودکان را سریع واگذار می‌کنیم، چون مراکز بهزیستی در واقع مراکز گذر هستند. محمدی‌قیداری گفت: در صورتی که کودکان شرایط واگذاری داشته باشند از طریق دستگاه قضایی و همچنین با پیگیری کارشناس آنها را حقوقی واگذار می‌کنیم. 

وی با اشاره به این‌که سال قبل 30 کودک واگذار شد، خاطرنشان کرد: برای کودکانی که در این مراکز نگهداری می‌شوند از طریق اعلام شماره حساب حامی جذب می‌شود و از طریق خیرین به آنها کمک خواهد شد. 

محمدی‌قیداری در ادامه از فعالیت 11 کلینیک مددکاری در استان خبر داد و افزود: از جمله اهدافی که در اداره این مراکز دنبال می‌شود، بهره‌مندی از توان تخصصی بخش غیردولتی با هدف ارائه خدمات پیشگیرانه، کاهش تصدیگری و افزایش ضریب نفوذ خدمات مددکاری اجتماعی، تسهیل در ارتباط با منابع اجتماعی، ارائه مشاور مددکاری فردی و خانوادگی، جلب مشارکت داوطلبان متخصص و جلب حمایت خیران است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به واگذاری 2482 پرونده به کلینیک‌های مددکاری اجتماعی در سال گذشته توضیح داد: بخش خصوصی نیز در این زمینه مناسب عمل کرده است. 

وی همچنین تعداد موسسات خیریه فعال مجوزگرفته از سوی این اداره کل را 100 باب اعلام کرد و گفت: تعداد گروه‌های همیار زنان نیز 23 مورد، زنان سرپرست خانوار بیمه‌شده براساس بیمه تأمین اجتماعی و بیمه روستایی و عشایری 1389 نفر و تعداد گروه‌های خودیار تأمین مالی خرد نیز 18 مورد است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید