• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70430
+
-

کشت برنج در خوزستان رکورد زد

معاون سازمان جهادکشاورزی خوزستان: امسال ۱۸۳هزار هکتار از زمین های استان زیر کشت برنج رفته که در مقایسه با پارسال ، حدود سه برابر افزایش یافته است

کشت برنج در خوزستان رکورد زد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تابستان امسال ۱۸۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان زیر کشت برنج رفته که در مقایسه با ۶۲ هزار هکتار شالیزارهای پارسال، حدود 3 برابر افزایش یافته است. «محمد قاسمی‌نژاد» در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این‌که امسال در کشت محصولات تابستانه در خوزستان - به‌خصوص برنج - محدودیت یا ممنوعیت کشت وجود نداشت، اظهار کرد: اعمال محدودیت کشت برنج در برخی مناطق استان به علت گنجایش مشخص کانال‌های آبیاری و آب‌رسانی بوده است.

وی به استقبال مطلوب کشاورزان خوزستانی از کشت برنج به علت فراوانی آب و ذخایر مناسب پشت سدها اشاره کرد و افزود: بر اساس بررسی‌های میدانی در شهرستان حمیدیه سطح زیر کشت برنج امسال از گندم بیشتر بوده است. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پیش‌بینی کرد که به طور میانگین از هر هکتار 6/4 تن شلتوک برداشت شود که در کل رقمی معادل ۸۴۱ هزار و ۸۰۰ تن خواهد بود. وی با بیان این‌که از مجموع تولید کل شلتوک در خوزستان حدود ۴۲۰ هزار و ۹۰۰ برنج محلی و پرمحصول تولید خواهد شد، گفت: این میزان پیش‌بینی تولید برنج در خوزستان بی‌سابقه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید