• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70415
+
-

آسیب 70 میلیارد تومانی رانش زمین به کفرچین خوی

روستاهای گوگرد، اسفران، کفرچین، بیانلو و حصار در معرض خطر رانش زمین قرار دارند

در استان
آسیب 70 میلیارد تومانی رانش زمین به کفرچین خوی

مدیر بحران شهرستان خوی با اشاره به خطر رانش زمین در 5 روستای این شهرستان از خسارت 70 میلیارد تومانی رانش زمین طی یک ماه گذشته به یکی از این روستاها خبر داد. «اسماعیل سالم‌خویی» به مهر گفت: بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته 5 روستای گوگرد، اسفران، کفرچین، بیانلو و حصار در معرض رانش زمین قرار دارند و هر سال خساراتی از این ناحیه بر اهالی تحمیل می‌شود. 

وی ادامه داد: به دلیل رانش‌های مکرر زمین در روستای کفرچین در هفته‌های اخیر و آسیب جدی به ۱۷ منزل روستایی، مقرر شده است این روستا یا به منطقه امن منتقل شود یا زمینه حل مشکل فراهم شود. سالم‌خویی با اشاره به نزدیکی این روستا به پایانه مرز رازی خوی عنوان کرد: اهالی روستا چندان راضی به انتقال روستا نیستند و بر این اساس تلاش می‌شود مشکل از طریق سایر راه‌های اتخاذشده در مدیریت بحران حل شود. 

این مسئول با اشاره به بازدید استاندار آذربایجان غربی از این روستا اظهار کرد: در این بازدید عنوان شد زمین‌لغزش حادث‌شده در این روستا زنگ خطری جدی است و بر همین اساس مدیران مسئول راهکارهای لازم برای ایجاد رفاه برای اهالی را مد نظر دارند. با توجه به این‌که سایت پیش‌بینی شده برای جابه‌جایی این روستای ۱۴۰ خانواری از شرایط لازم برخوردار نیست و اهالی نیز رغبتی برای جابه‌جایی ندارند، تدابیر دیگری در نظر گرفته خواهد شد. 

سالم‌خویی با بیان این‌که برای جبران خسارات دولت تسهیلات بلاعوض و تسهیلات با بهره پایین در اختیار روستاییان قرار می‌دهد، گفت: در یک ماه گذشته بر اثر رانش زمین ۷۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های بخش آب، برق و مخابرات روستای کفرچین خسارت وارد شده است. مدیر بحران خوی با اشاره به تاکید استاندار مبنی بر هم‌اندیشی با مردم روستای کفرچین در خصوص حل مشکل رانش زمین گفت: مردم اطمینان خاطر داشته باشند بدون در نظر گرفتن خواست آنان هیچ تصمیمی برای آینده‌شان اتخاذ نمی‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید