• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70296
+
-

من جهان را می‌سرایم

من جهان را می‌سرایم


«شب دکتر محمد رضا طاهریان» عصر روز جمعه با حضور جمعی از فعالان اجتماعی و سیاسی از سوی مجله بخارا برگزار و از کتاب شعر «من جهان را می‌سرایم» رونمایی شد.
محمد رضا طاهریان 70سال پیش در نهاوند به دنیا آمد. او با پایان تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد و سربازی مطب شخصی‌اش را راه‌اندازی کرد. محمدرضا طاهریان از دوران دانشجویی در کنش‌های اجتماعی و نیکوکاری نقشی فعال داشت و به‌کار تعاونی معتقد بود. او از سال 1364رئیس هیأت‌ مدیره و بعد مدیرعامل شرکت تعاونی دندانپزشکان ایران است. 3 دوره هم نایب‌رئیس و خزانه‌دار جامعه دندانپزشکی بوده است.
طاهریان با سازماندهی نخستین کارگاه‌های «کنترل عفونت» و ترجمه نخستین کتاب در همین زمینه که با یاری همکارانش انجام گرفت، 5000دلار از سازمان بهداشت جهانی برای تعاونی کمک مالی دریافت کرد. در کارنامه فرهنگی و مطبوعاتی او عناوینی همچون سردبیری خبرنامه دندانپزشکان، سردبیر خبرنامه و مدیر اجرایی مجله علمی جامعه دندانپزشکی، سردبیری مجله دندانپزشکی امروز، ریاست چهل‌ وهشتمین کنگره بین‌المللی جامعه دندانپزشکی و بالاخره سردبیری مجله فرهنگی «دانش و مردم» دیده می‌شود.
ازجمله فعالیت‌های او در امور خیریه می‌توان به راه‌اندازی اتوبوس کلینیک سیار در زمان زلزله بم و یا کلینیک و درمانگاه دندانپزشکی خیریه حضرت علی(ع) برای معلولان و شیرخوارگاه آمنه اشاره کرد.(همشهری)

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :