• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70272
+
-

بانوان چهارمحال و بختیاری  سفیران اهدای خون می‌شوند

روزنه
بانوان چهارمحال و بختیاری  سفیران اهدای خون می‌شوند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: با انعقاد تفاهم‌‌نامه‌ای بین این نهاد و سازمان انتقال خون، مقرر شد جمعی از بانوان استان به عنوان سفیران اطلاع‌رسانی، فرهنگ اهدای خون سالم را ترویج کنند.
«مرضیه جلیل‌پور» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: فرهنگ‌سازی اهدای خون می‌تواند نقش مهمی در تضمین سلامت افراد ایفا کند، از همین رو با توجه به اهمیت این موضوع همزمان با روز ملی اهدای خون تفاهم‌نامه‌ای برای ترویج این مهم در بین قشر بانوان منعقد شد.

به گفته وی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای جامعه هدف به منظور ترویج دانش سلامت خون، تولید و نشر محتوای آموزشی در زمینه اهمیت اهدای خون، برگزاری همایش دوره و کارگاه‌های آموزشی مشترک و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، مطالعات و پژوهش‌های کاربردی از مهم‌ترین اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.
جلیل‌پور تصریح کرد: ترغیب بانوان به مشارکت آگاهانه و مسئولانه در اهدای خون و فراورده‌های خونی، تکریم جمعیت مراجعه‌کننده به پایگاه‌های اهدای خون، ترویج باور و مهارت خودمراقبتی بین بانوان با هدف استمرار در اهدای خون و امکان بازدیدهای علمی از مراکز انتقال خون برای بانوان از دیگر اهداف این همکاری مشترک است.

این خبر را به اشتراک بگذارید