• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70265
+
-

بیشترین گردشگران یزد، چینی هستند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به برگزاری مرتب فم‌تورهایی از کشورهای مختلف در این استان، بیشترین گردشگران و فم‌تورهای یزد را مربوط به کشور چین خواند.

به گزارش ایسنا، «هما خورشیدی» با اشاره به تشکیل ۹ هسته گردشگری در کشورهای اروپایی، اظهار کرد: این هسته‌ها با برگزاری فم‌تور و شرکت در جشنواره‌های فرهنگی کشورهای مختلف به معرفی ظرفیت‌های شهر جهانی یزد می‌پردازند. 

وی با اشاره به تشکیل ۱۵ کمیته در بخش گردشگری استان یزد، افزود: کمیته‌های مذهبی، سلامت، گردشگری کودک و سایر کمیته‌ها با هدف تنوع‌بخشی به حوزه گردشگری و معرفی بیشتر شهر یزد فعالیت دارند. 
این مسئول با بیان این‌که فم‌تورهایی از کشورهای مختلف به صورت مرتب در استان یزد برگزار می‌شود، گفت: آخرین فم‌تور با حضور ۲۱ نفر از مدیران آژانس‎‌های مسافرتی از استان‌های مختلف چین به میزبانی یزد برگزار شد. 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد با بیان این‌که این فم‌تورها معمولا دو یا سه روزه هستند، گفت: این تورها به دو شکل تکی و ترکیبی با استان‌های اصفهان و شیراز و گاهی تهران برگزار می‌شود. 
فم‌تور، سفر رایگان یا ارزانی است که با هدف بازاریابی و تبلیغ خدمات یا مقصد سفر از سوی تورگردانان و آژانس‌های هواپیمایی به متخصصان صنعت گردشگری مانند روزنامه‌نگاران، راهنمایان تور، عکاسان، فیلم‌سازان و مشاوران سفر ارائه می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید